• FriPhi

Börjar bli nervös för möhippan nu...

Jag gifter mig inte förrän i juni, men då mina tärnor är gravida har jag fått för mig att de tänker hitta på något innan de ska föda. VILL verkligen inte gå och tänka på det här med möhippa, det ska ju komma som en rolig överraskning, men jag såg på april-schemat att jag är schemalagd mycket fler timmar än vad jag ska vara och är riktigt, riktigt nervös.
    Tror inte att de kommer att göra något elakt, men det känns skitkonstigt att inte ha någon som helst kontroll under en hel dag och kväll.
    Det här är väl ingen fråga el något ni kan svara på, men jag kände bara för att skriva av mig, jag vill ju inte förstöra för dem som planerar och säga att jag misstänker något redan den här helgen som kommer...

• Svar på tråden Börjar bli nervös för möhippan nu...
  • fru2011kanske

Jag ska inte gifta mig förrän i augusti, men känner samma sak!!
    Jag vill ju bara slappna av och ha kul när det blir (är dessutom paradoxalt nog rädd för att det Inte ska bli någon) men när jag tänker på möhippan blir jag skitstressad.
    Jag planerar alltid väldigt mycket och i god tid, och gillar inte rktigt när någon stör mina planer, och det här kan an ju inte ha koll på!
    (Förmodligen jättenyttigt för mig )

Nä, jag ska verkligen försöka slappna av mer och bara hoppas på en kul dag/kväll..

• FriPhi

Haha, jag känner precis likadant, rädd att det inte blir någon eller att den inte blir bra. Jag vill ju att möhippan ska vara lika perfekt som bröllopet och att de har tänkt på allt. Inte för att vi måste göra jättegalna grejer hela tiden, mer genomtänkt och att alla har kul. På sätt och vis vore det jätteskönt om det verkligen blir nu snart, så man kan släppa det sen...
    Är också en väldigt planerande person, men som du skriver är det väl säkert bara sunt att få släppa taget ibland.

• misscat81

Jag har också börjat gå och noja mig över hur mina tärnor ska lyckas planera in möhippan, jag jobbar ju ganska många helger. Tänk om de inte får ihop det? Är rädd att boka in något på mina lediga helger fram till bröllopet (i juni) för då kanske jag förstör deras planering? Fast jag borde ju kunna lita på att de fixar det själva, haha!

Svar på tråden Börjar bli nervös för möhippan nu...