Humlan66 skrev 2011-03-29 10:17:55 följande:
Jag käner igen det där .Så jag förstår dig . sjukt jobbigt är det Eftersom jag vart gift en gång så får inte min blivande nu ta mitt efternamn men grejjen är att jag ÄLSKAR mitt efternamn även om det inte funkade med karln *S*
Förr så sa han att vi kunde byta båda två till ett helt nytt men nu har han ändrat sig och vill stenhårt behålla sitt namn. och jag vill inte heta det
och skulle han ändra så är det från hans släkt och han försöker locka med att det är "kändisnamn" som wallander och sallander. namnen från min släkt ville han absolut inte heta
GHAAAA jag blir galen
Oj, ja, det är verkligen inte lätt det här med efternamn!
Tråkigt att höra att ni också har det kämpigt, men jag blir ändå lite glad att vi inte är de enda som har svårt med det :P Det har känts som att alla andra har det jättelätt och bara snabbt väljer haha
Det enda av namnen jag skulle kunna tänka mig är Truedsson, men det vägrar min sambo i sten alltså. Jag vill inte heller ta det själv och att han behåller sitt. Vi ville ju som heta samma sak nu, hela familjen, för att verkligen få känna oss som en familj. Ja, för att underlätta för dottern också, som just nu har dubbla efternamn.