Indo Nordic???
Hej!
Jag är intresserad av att köpa en enstensring och har hittat på Indo Nordic b.la, men vågar man handla därifrån? I så fall skulle jag åka till butiken i stockholm!
Vad har ni för erfarenheter???? Vill höra allt!
Hej!
Jag är intresserad av att köpa en enstensring och har hittat på Indo Nordic b.la, men vågar man handla därifrån? I så fall skulle jag åka till butiken i stockholm!
Vad har ni för erfarenheter???? Vill höra allt!
Jag har beställt min ring därifrån i butiken i Göteborg. Jag har ju inte fått den än men dom har varit trevliga och hjälpsamma som gånger jag varit i butiken :)
jag har min förlovningsring därifrån och är supernöjd. Jag har haft den sen i nov förra året och än så länge glittrar den vackert på mitt finger. Tänk dock på att dem inte erbjuder någon försäkring, typ förlustgaranti el så. Tappade bort min ring på julafton och beställde en ny likadan eftersom att dom inte kunde ge mig en ny.
Okey, ja jag har hört både positivt och negativt om dom så tänkte kolla upp de innan jag beställer. Blir ju några 1000-lappar billigare men de kanske är värt att ha en förlustgaranti. Får ha tråden igång ett tag till ;)
Tänk på att de använder sig av diamanter med lägre kvaltité, därav (bl.a.) de låga priserna. Men om kvalitén inte spelar någon roll så är det ju super. Jag har inte köpt något därifrån, men jag brukar gå in i deras butik i gamla stan ibland och titta lite.
Oj! Vilka priser! Någon mer som har handlat därifrån och har omdömen?
jag har hittat min ring där. diamanten är en wesselton SI, alltså "small inclusions", små infällningar, som man inte ser med blotta ögat men det syns med förstoringsglas vilket jag inte direkt kommer att sitta o titta med... för mig ska det vara en bruksring som jag kan bära varje dag och som står för något vackert och starkt. att det inte är den allra finaste och dyraste diamanetn gör inget för mig. Jag prioriterar annat här i livet.
såhär ser min ring ut: 0,20ct är diamanten och jag ska ha ringen i rött guld. kommer att kosta 3999 ungerfär
Skakar liv i en gammal tråd då jag behöver ge er lite nyttig information.
Vadan denna nervositet för butiken? I Sverige är det inte möjligt att driva en butik som inte säljer det dem utger sig för att sälja. Alltså detta är olagligt.
Ringarna är av bra kvalite och diamanterna lika så. Om man ser på diamantskalan (www.csauctions.ca/diamond_grading_scale) så ligger stenarna i mitten på båda skalorna (renhet och vithet). När det kommer till mindre stenar (under 0.7 ct) så är det inte möjligt att se dessa inneslutningar så länge dem inte yttrar sig vid bordet, kronan eller rondisten.
Huruvida det är guld under stenarna eller inte har det både för och nackdelar, vi börjar med nackdelar; ringen väger mindre (beroende på tjocklek kan detta göra ringen lite ömtåligare) och gravyrytan blir begränsad. Fördelarna är att den är lätt att rengöra (inga genomborrade hål gör att en stenfattare måste plocka ut stenen vid rengöring = dyrt) och diamanten släpper genom fint med ljus vilket ger bra lyster.
Hoppas jag kan lugna nya besökare till denna tråd och att ni tidigare köpta era ringar därifrån, det är värt det!
Jag har inte köpt någon diamantring därifrån, utan silverringar med CZ-stenar, men jag kan ju säga att gravyren var riktigt fin, ringarna kom snabbt och det var väldigt enkelt att ha kontakt med butiken. Vi är jättenöjda med köpet, så butiken i helhet kan jag rekommendera :) Ifall det är någon som funderar på att beställa därifrån nu.. även om det är en gammal tråd..