Inlägg från: mysan33 |Visa alla inlägg
  • mysan33

blir så arg och ledsen..

just nu är jag väldigt arg pga ett mail jag fick idag. men kan ta allt från början om ni orkar läsa.
    redan när jag började planera mitt bröllop i september förra året så bestämde jag mig för att ha buffe och att det mesta skulle jag laga själv. har en del tjejer i min släkt som är duktiga på mat och servering då de har den inriktningen på skolan. den ena tjejen M frågade jag då i oktober om hon ville bli min kökschef och hålla koll på allt, sen får hon tre personer lr 4 som hjälper henne. vi har träffats nästan varje vecka och pratat om bröllopet maten och bollat ideer. så hon vet vad som gäller. den andra tjejen träffar jag inte så ofta men hon tackade ochså ja. nu under våren har jag påpekat vid flera tillfällen att vi måste ha ett planeringsmöte så vi kan planera allt och de får reda på vad de ska göra och sånt. men inga tider passar dom och ibland har de inte ens svarat på mail. nu har jag inte träffat M på ett tag men maila henne för två vecker sen om två nya tider att vöälja mellan för mötet, inget svar. saken är den att hon har verkligen visat intresse tidigare men nu blir jag så osäker på henne.
    så kom mailet idag... hon skrev "hej jag och X undrar om vi kan få reda på lite om serveringen och vad vi ska göra, och vi vill veta vad vi får betalt=)"  för fasiken det är ju detta jag tjatat om i flera månader! det de ska göra är inget man bara klottrar ner i ett mail. visst betalt det har jag sagt att de ska få men har redan sagt till dom att budgeten är tajt och det kommer inte röra sig om stora summor, det visste de när de tackade ja. men nu fick jag känslan av att erbjuder jag inte tillräckligt så ställer de inte upp.  är arg på M just nu, tycker hon sköter detta dåligt.
    visst hon är bara 18 men väldigt mogen och ansvarsfull, annars skulle jag inte bett henne.
    haft mer krångel med henne: kom på att jag inte fixar potatisgratäng till 130personer själv, men M föreslår då att hennes skola kan fixa det. veckorna går och hon glömmer kolla upp det hela tiden , men så säger hon en dag att hon har fixat det och 1000:- kostar det. blir jätteglad då jag räknat på mycket dyrare. men sen börjar krånglet, vill ha en bekräftelse, men får svaret att läraren lovar att inte glömma bort det! vilket svar.
    sen frågar jag hur de tänker leverera och så, ifall de har värmeboxar lr liknande. inget svar... det var typ nån månad sen. just nu köänns det som att man bara kan hoppas på att jag får gratängen till bröllopsdagen=(

allt känns så struligt just nu , vet inte vad jag ska göra. vi har inte råd med riktig personal och dessa verkar spårat ur helt. vad kan jag göra?

• Svar på tråden blir så arg och ledsen..
  • mysan33

Tack för svaret och ideerna=) har funderat på att ha en nödlösning. jag ska be att få lärarens nummer så jag själv vet vad som gäller. M maila igen och sa att hon skulle fixa en tid så får hoppas att hon gör det. börjar bli nervös nu när det bara är 2 månader kvar... har även fått strul med hon som ska fixa mitt hår, så vet inte hur det blir med det alls. nä ingen bra dag, allt bara rasar känns det som.

Svar på tråden blir så arg och ledsen..