• RiNa

Brudbukett

Vi gifter oss i februari 2012 och kommer ha snö och is som tema och vitt, silver och isblått som färgtema. Har börjat fundera lite på blommor och vill gärna ha en bukett som följer färgtemat. Kanske en rund bukett med vita rosor eller en rak bukett med kallor. Är lite rädd att det blir för tråkigt med bara vita blommor. Är tacksam för tips på blommor. Gärna bilder =)

• Svar på tråden Brudbukett
  • TheD

Jag kommer endast ha vita blommor för det är mest stilrent :)

• MuBu

Det är jättefint att ha blå och vita rosor i en bukett tycker jag!

• Catta

TULPANER måste du ju ha om du ska gifta dig i februari! :)

• RiNa
    MuBu skrev 2011-03-31 21:47:06 följande:
    Det är jättefint att ha blå och vita rosor i en bukett tycker jag!

Verkligen jättefint! Vet du om de kan göra rosorna lite ljusare så att det passar vårt tema bättre?
  • TheD

Kom på en sak. Vintertid eftersom julen kommer så måste det finnas istappar av plast glas som floristen måste kunna fästa på ett snyggt sätt. Så vita och isblå blommor...kanske?

• MuBu
    RiNa skrev 2011-03-31 21:58:18 följande:
    Verkligen jättefint! Vet du om de kan göra rosorna lite ljusare så att det passar vårt tema bättre?
    Jag har faktiskt ingen aning, jag tror det bästa är att du frågar din florist.
  • RiNa
    TheD skrev 2011-03-31 22:00:31 följande:
    Kom på en sak. Vintertid eftersom julen kommer så måste det finnas istappar av plast glas som floristen måste kunna fästa på ett snyggt sätt. Så vita och isblå blommor...kanske?
    Ja jag har funderat på det oxå med någon "is"dekoration. Har du tips på isblå blommor?
  • TheD
    RiNa skrev 2011-03-31 22:05:19 följande:
    Ja jag har funderat på det oxå med någon "is"dekoration. Har du tips på isblå blommor?
    Tyvärr inte...jag och blommor är inte den bästa kombinationen! Ska se om jag kan leta fram något men det bästa är om du går till en blombutik och frågar.
  • Gwennie

Numera brukar det gå att köpa pärlhyacinter redan under julen, så det kanske vore något? Finns ju inte så många blommor som är naturligt blå, men de här är ju riktigt fina och lite annorlunda som brudbukett. I kombination med någon vit blomma eller något annat material, kan det bli effektfullt.

• RiNa

Hur lång tid innan bör man boka florist?

• 4everwe2
    RiNa skrev 2011-04-03 18:07:46 följande:
    Hur lång tid innan bör man boka florist?
    Vi beställde våra blommor för ca en månand sen och vi gifter oss i Augusti i år
  • prinsessanogrodan

Blå hortensia? Blå delfinium? Blåa orkidéer? Blå bergvallmo? Blå klematis? Blå nejlikor? Blå salvia? Blå himmelsblomma? Ipomoea tricolor 'Heavenly Blue'? Blå bukettanemon? Blå förgätimigej? Blå lindelofia? Blå cikoria?

• RiNa
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-03 19:26:00 följande:
    Blå hortensia? Blå delfinium? Blåa orkidéer? Blå bergvallmo? Blå klematis? Blå nejlikor? Blå salvia? Blå himmelsblomma? Ipomoea tricolor 'Heavenly Blue'? Blå bukettanemon? Blå förgätimigej? Blå lindelofia? Blå cikoria?
    Googlade lite på blommorna du föreslog och blå orkidee var ju verkligen jättefint. Har du tips på någon vit blomma till det?
  • FruFiddeli

Jag tjatar om mina älskade glamelia rosor i alla blomster trådar så jag får väl göra det här också Flört, tycker de är sååå fina och denna är riktigt vintrig och fin. Tycker nog som TheD, att det är snyggast och mest stilrent med en helt vit bukett, ur läckert!

Annars är här en som också är väldigt vintrig och fin =), vet inte vad det är för blommor dock.

Svar på tråden Brudbukett