• Fru Fnurrhurr

Svårt med beskrivning av gäster!!

Hjälp tack! Vi håller på att skriva en beskrivning av gästerna, men jag har totalt fastnat på beskrivningen av våra vänner... Vi har varit ihop i 10 år och de vänner som min blivande man hade har ju blivit mina vänner oxå. Skriver man ändå "brudgummens vän", det var ju dom som var vänner först... Och vissa av deras flickvänner är jag vän med men det blir ju hemskt tydligt om jag skriver "brudens vän" på några men "flickvän till NN" på andra... Och det blir kanske inte så upplysande om man skriver "Brudparets vän" på alla... Fan va svårt, hur har ni gjort??

• Svar på tråden Svårt med beskrivning av gäster!!
  • SnowFairy

Haha, visst är det svårt! Vi har liknade problem. Sedan har vi några respektive som vi bara har hälsat på och som vi egentligen inte vet så mycket om. Så vi kommer nog kort och gott skriva namn, om man är släkting eller vän, och sen vem som är respektive till vem.
    Tråkig, men enkelt.

Helst hade vi ju velat skriva några roliga rader om varje person, men det skulle bli så tråkigt att inte kunna skriva lika roliga saker om alla eftersom vi inte känner några av gästerna riktigt så bra. Tyvärr har vi inte tid att börja "snoka runt" heller för att kunna skriva om alla.

• fru2011kanske

Jag hade samma problem, jag löste det genom att skriva Vän till brudparet och sedan tex barndomsvän brudgummen och till respektive Vän till brudparet, förlovad med XX osv.

• Aniara4

Jag tänker nog vara lite formell och utgå hur de ursprungligen känner oss. Dvs, "barndomsvän till bruden", "sambo med brudgummens vän X" etc, även om både vännerna och deras respektive med tiden blivit bådas vänner. Annars blir det ju lätt som du säger ett graderande av hur bra relation man tycker sig ha. En kusins fru kan ju vara en jättenära vän eller någon man träffat två gånger och tyckt illa om båda gångerna, det behöver liksom inte framgå i häftet... VI vet ju ändå hur nära gästerna vi känner oss. (Dessutom kanske det kan anas i bordsplaceringen.)

• Fru Fnurrhurr

Pinkgrape: Vi ska ha en gästförteckning i festprogrammet där det står vem varje person är (på ett lite roligt sätt) och var dom sitter. Är bra att ha när det är folk som aldrig sett varandra förut så dom får lite koll och även nått att prata om med bordsgrannen förhoppningsvis :)
    Till alla andra: tack så himla mycket!! 

• Zelmah

det finns en gammal tråd som beskriver  yrken fast med andra ord, om man vill ha sysselsättning med i personbeskrivningen. Alltså typ lärare: ABC-tekniker... osv... ska se om jag hittar den tråden bland mina favoriter så kna jag klistra in den här... hade vart kul att skaka liv i den tråden... finns vissa yrken som saknas..

• Pinkgrape
    Fru Fnurrhurr skrev 2011-04-01 12:52:21 följande:
    Pinkgrape: Vi ska ha en gästförteckning i festprogrammet där det står vem varje person är (på ett lite roligt sätt) och var dom sitter. Är bra att ha när det är folk som aldrig sett varandra förut så dom får lite koll och även nått att prata om med bordsgrannen förhoppningsvis :)
    Till alla andra: tack så himla mycket!! 
    Jaha, då hänger jag med. Smart :)
Svar på tråden Svårt med beskrivning av gäster!!