• zvartaliljan

Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!

Jag ska ha denna klänningen:

Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-bridal-headpiece&ga_search_query=tiara&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Till klänningen tänkte jag ha denna:

och frisyren ungefär så här:

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!
  • Gwennie
    zvartaliljan skrev 2011-04-01 13:00:43 följande:
    Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-b...

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
    Har tyvärr aldrig sett något liknande hårsmycket du hittat och det kan ju vara lite klurigt eftersom det är så annorlunda. Min spontana tanke när jag såg den vackra frisyren du vill ha, är att väva in band med pärlor i själva frisyren.
  • zvartaliljan
    Gwennie skrev 2011-04-01 13:03:37 följande:
    Har tyvärr aldrig sett något liknande hårsmycket du hittat och det kan ju vara lite klurigt eftersom det är så annorlunda. Min spontana tanke när jag såg den vackra frisyren du vill ha, är att väva in band med pärlor i själva frisyren.
    Tack men just pärlor är jag inte så förtjust i och tycker inte det passar i stilen jag är ute efter tyvärr...annars skulle det nog vara fint
  • MuBu

Jag har inte heller sett nått liknade hårsmycke som du länkar till.
    Men om du är ute efter en guldtiara kanske detta är något av intresse?
    Skulle vara fint att ha mellan flätorna kanske Flört

Om du har rött i buketten kanske detta kan vara något...

• zvartaliljan
    MuBu skrev 2011-04-01 13:53:20 följande:
    Jag har inte heller sett nått liknade hårsmycke som du länkar till.
    Men om du är ute efter en guldtiara kanske detta är något av intresse?
    Skulle vara fint att ha mellan flätorna kanske Flört

Om du har rött i buketten kanske detta kan vara något...

Åh den sista var underbar! Var hittade du den?
  • TheD
    zvartaliljan skrev 2011-04-01 13:00:43 följande:

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-b...

En fråga: På din klänning har du som silverbälte/spänne fram. Och blanda det med guld....? Om du tycker det är snyggt så är det ju bra... Jag är en matchimatch-person så jag reagerade på det - lite havlt göra dig uppmärksam på det  Glad

En enormt fin klänning.  Stilren!
  • lovis80

Vad sägs om dessa trots pärlorna?

Hårdekoration                   - 01-HA - Doty

Annars tror jag att det skulle bli väldigt vackert med blommar till den där frisyren och vilken vacker klänning!

• zvartaliljan
    TheD skrev 2011-04-01 15:29:32 följande:
    En fråga: På din klänning har du som silverbälte/spänne fram. Och blanda det med guld....? Om du tycker det är snyggt så är det ju bra... Jag är en matchimatch-person så jag reagerade på det - lite havlt göra dig uppmärksam på det  Glad

En enormt fin klänning.  Stilren!
    jag personligen tycker silver och guld är en jättefin kombination och min vigselring ska vara i båda och halsbandet jag ska ha är i både och. Så jag tror det flyter ihop bra med en hårdekoration i guld

Hittade denna:

viewitem.eim.ebay.se/Bridal-Faux-Pearl-Leaf-Leaves-Gold-Tiara-T1276/310294509957/item

Vad tror ni om den? Nu är det ju pärlor vilket jag helst varit utan, men vore väl fin ändå till den frisyren va?

Helst av allt vill jag fortfarande ha den där dekorationen med löven som jag länkade till i ts...så jäkla fin, men sjukt dyr ju
  • zvartaliljan
    lovis80 skrev 2011-04-01 16:00:27 följande:

Vad sägs om dessa trots pärlorna?

Hårdekoration                   - 01-HA - Doty

Annars tror jag att det skulle bli väldigt vackert med blommar till den där frisyren och vilken vacker klänning!

de var fina, jag vill helst ha någon större dekoration men dessa skulle nog passa tärnan. Vart hittade du dom?
Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!