• MuBu

Vad kan passa?

Vad för slags vigselring tycker ni skulle passa min förlovningsring? (min ring är 3mm smal)

• Svar på tråden Vad kan passa?
  • förlovadflicka

Jag har också en rundad förlovningsring med samma bredd! Inte så vanligt nu för tiden, alla tar kantiga breda men jag gillar min :) Här är mina ringar :) ... Nähä, hittade inte bilden, kolla på min blogg istället! giftdigmedmig.bloggplatsen.se :)

• MuBu
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:13:15 följande:
    Jag har också en rundad förlovningsring med samma bredd! Inte så vanligt nu för tiden, alla tar kantiga breda men jag gillar min :) Här är mina ringar :) ... Nähä, hittade inte bilden, kolla på min blogg istället! giftdigmedmig.bloggplatsen.se :)
    Jag förlovade mig för 9 år sedan, kanske var vanligare med sånna här ringar då Flört
    Dina ringar var jättefina!
  • Sörön10

Min förlovningsring var också lite speciell och jag trodde aldrig jag skulle hitta en vigselring som skulle passa. Min skena är hamrad, denna är det:

Jag gick till en guldsmed som helt enkelt beställde hem en exakt likadan och sedan satte en sten i den! Tänk dig typ denna:

fast med skenan från ringen ovanför!

Kanske kan vara ett alternativ för dig också? 

• förlovadflicka
    MuBu skrev 2011-04-01 16:16:38 följande:
    Jag förlovade mig för 9 år sedan, kanske var vanligare med sånna här ringar då Flört
    Dina ringar var jättefina!
    Tack, vad glad jag blir :) 
  • MuBu
    Sörön10 skrev 2011-04-01 16:17:41 följande:
    Min förlovningsring var också lite speciell och jag trodde aldrig jag skulle hitta en vigselring som skulle passa. Min skena är hamrad, denna är det:

Jag gick till en guldsmed som helt enkelt beställde hem en exakt likadan och sedan satte en sten i den! Tänk dig typ denna:

fast med skenan från ringen ovanför!

Kanske kan vara ett alternativ för dig också? 
    Jättefin idé, men jag vill inte att vigselringen ska vara likadan som förlovningsringen.
    Men tack ändå för tipset.
  • imdelicate

Kanske en smalare alliansring skulle passa? 

• MuBu

Jag har funderat lite på denna ring som är nedan, men jag är osäker.

• meah2000
    MuBu skrev 2011-04-01 16:49:57 följande:

Jag har funderat lite på denna ring som är nedan, men jag är osäker.

Båda ringarna är jättefina, jag tror att den kan passa bra till.
    Ett tips är att du går till en butik som har ringen, sen provar du den tillsamman med din förlovningsring
  • MuBu
    meah2000 skrev 2011-04-08 17:12:26 följande:
    Båda ringarna är jättefina, jag tror att den kan passa bra till.
    Ett tips är att du går till en butik som har ringen, sen provar du den tillsamman med din förlovningsring
    Jag vet att jag borde göra det, men med 2 småknattar på 1 och 2 år är det inte det första man gör.

Så därav lite tips från er här på bt Flört
Svar på tråden Vad kan passa?