• Sebastiána

Bra löspuder?!

Jag vill ha ett bra, transparent puder att fixera make-upen med och matta ner. Jag har hört att löspuder är bäst. Någon som kan tipsa om ett bra puder?

• Svar på tråden Bra löspuder?!
  • Glamourama

id`s mineral veil, kan användas på två sätt. Att lägga på hela ansiktet för att jämna ut hyn före makeupen, och/eller efter makeupen är lagd över hela makeupen. Håller garanterat!
    Lycka til!

• soffia

Make up stores löspuder är riktigt bra! Drygt som sjutton och håller hela dagen, jag använder bara det

• Tet
    Glamourama skrev 2011-04-03 12:38:08 följande:
    id`s mineral veil, kan användas på två sätt. Att lägga på hela ansiktet för att jämna ut hyn före makeupen, och/eller efter makeupen är lagd över hela makeupen. Håller garanterat!
    Lycka til!
    Id´s mineral veil är oslagbart!
  • Sebastiána

Kan man verkligen kombinera ID:s mineral veil med flytande foundation och vanligt rouge?

• ClaraH

Jag har ett från Clinique som är lite grönt (!), Det gröna syns förstår inte, men är bra om man vill matta röda partier som man lätt har. Förut använde jag Kanebos, men tyckte att det var bra dyrt (bortåt 600) och jag märker ingen skillnad på dem.

Skälv gillar jag inte mineralpuder (blir så blank) etc. och använder flytande foundation.

• Sebastiána
    ClaraH skrev 2011-04-03 16:47:37 följande:
    Jag har ett från Clinique som är lite grönt (!), Det gröna syns förstår inte, men är bra om man vill matta röda partier som man lätt har. Förut använde jag Kanebos, men tyckte att det var bra dyrt (bortåt 600) och jag märker ingen skillnad på dem.

Skälv gillar jag inte mineralpuder (blir så blank) etc. och använder flytande foundation.
    Jag tycker också att ja blir blank av mineralfoundation.
  • nikkihag

Jaa, MakeUpStores löspuder är superbra.

• Sebastiána
    nikkihag skrev 2011-04-03 16:56:56 följande:
    Jaa, MakeUpStores löspuder är superbra.
    Vilken av dem ska man välja om man vill ha en som inte ger färg utan bara mattar ner och fixerar? Pale?
  • nikkihag
    Sebastiána skrev 2011-04-03 17:18:01 följande:
    Vilken av dem ska man välja om man vill ha en som inte ger färg utan bara mattar ner och fixerar? Pale?
    Beror lite på din egen grundton, jag har ganska ljus hy o har den som heter "Creame" 

• Sebastiána
    nikkihag skrev 2011-04-03 17:36:26 följande:
    Beror lite på din egen grundton, jag har ganska ljus hy o har den som heter "Creame" 
    Jag är väldigt ljus nu, men på bröllopet kommer jag att vara lagon solbränd.
  • kay
    Sebastiána skrev 2011-04-03 14:43:55 följande:
    Kan man verkligen kombinera ID:s mineral veil med flytande foundation och vanligt rouge?
    Det kan du göra, men jag tycker att en transparent puder är bäst som fixering. De flesta mäsrken som har transparent löspuder funkar. Bor du i stockholm rekomenderar jag Smink och perukmakarn, relativt billigt men mycket bra!
  • kay

Fixeringspuder skall alltid vara ljusare an din foundation, för att undvika fläckar.

• Hoppe

Jag använder Cliniques löspuder, det är otroligt bra och blir väldigt naturligt.
    Annars har Make up store fått in ett nytt 'blothing powder' (förvisso inte löst) som jag är nyfiken på. Det ser helt vitt ut, men ger ingen färg alls utan mattar bara ner, så det verkar perfekt att använda om man behöver bättra på under dagen.

• TheD

Jag har mineralfoundation. Ibland har jag den under flytande, över flytande eller bara den :) Bara den är bättre för hyn men det bästa är ju inget smink alls.... :)

• Mirjami

Jag har extremt torr hur vilket gör att allt kakar sig på huden och en fräsch look är svår att uppnå, och puder är hemskt.

Så jag stegade in på Apoteket och har nu skitbra produkter (L300 eller nåt sånt heter det och Locobase på natten) och sedan gick jag in på Kicks och förklarade mitt problem. Sommarbröllop, torr hud och kak-smink som ger rynkor som egentligen inte ens finns!
    Då fick jag en prov makeup med Cliniques foundation, halvtäckande för sommar makeup, för torr hud och sedan deras concealer (som jag använt i flera år, finns ingen bättre och sjukt dryg, räcker över ett år för mig). Hon fixerade med extremt lite puder som även mattade ner lite. Hon tog först halva ansiktet för jag skulle se skillnaden och använde penslar till allt, även foundation. Det blev en otrolig skillnad och det GICK INTE att se att jag hade smink alls! Köpte prylarna och de är lika bra hemma som när hon tog på. Nu är man snyggast i stan :)

• Nightfall

Makeupstore eller Lumene's löspuder tycker jag bäst om. Alla har samma funktion, spelar ingen roll vilket märke du väljer. Bara färgen är rätt! :)

niightfall.blogg.se
    Lórien

• Ziitoo

Jag måste hylla sheercover =) Jätte bra produkter!!

Bröllop '11
  • Blivande fru Swärdh

Make up stores löspuder är skitbra!

Svar på tråden Bra löspuder?!