• Kattpoet

Tackkort!

Ni som har gift er, hur såg era tack kort ut?

Ni som ska gifta er,  har ni planerat för tackkort?

Våra tackkort,  var gjorda av en vän med ett svartvitt fota av oss på framsidan, alla hade rosor på sig och sedan en liten   "biljett" med ett gulligt medelande på och i insidan skrev vi något personligt till varenda person.

Dottern  fick ett eget kort, med henne och oss tillsammans.

Jag har dock ingen bild på tackkorten eftersom som vi fick precis så många som vi behövde.

• Svar på tråden Tackkort!
  • Sebastiána

Vi börjar med tackkorten nu. Likabra att sätta igång meddetsamma så att det inte glöms bort. Vi gör alla korten klara och sedan klistrar vi in fotona när de är klara.

Det är en sak vi måste bestämma först: Ska man ha fotot på kortets framsida och skriva Tack  - - - ! på insidan av kortet eller skriver man Tack - - - ! på kortets framsida och klistrar fotot på insidan? Jag vet inte vilket som är snyggast eller vanligast.

• Kattpoet

Vi hade bilden på utsidan och sedan skrev vi tack på insidan och för vissa skrev vi en personlig rad.

• EllaBella

Vi funderar på dessa www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1093137&tagval=&menuIdx= fast med annan färg på passepartout och sideband knutet runt. Enda nackdelen är väl att det blir ganska dyrt. Jag gillar att pyssla men vill gärna ha alla kort perfekta, vilket kan vara svårt när man "scrappar"

• MrsT2011

TS, det låter jättefint! Själv har jag fastnat för en fantastisk design som jag hittade i en inspirationspärm hos panduro, hittar dock ingen bild på nätet tyvärr.

- Använd ett dubbelvikt kort i formatet 15 x 15 cm. På insidan till höger fäster du ett foto som är taget "på höjden", gärna i formatet 9 x 13, eller 10 x 15 om man vill täcka hela pappret uppifrån och ner. Bredvid bilden skriver man texten till tackkortet, gärna på datorn eftersom det blir ganska smalt.

- Framsidans baksida dekoreras med ett annat papper. Sedan viker man bak det övre högra hörnet på framsidan så att baksidepappret syns på den nedvikta fliken. Ovanpå fliken, en bit ner till höger, fäster man en lapp med ordet TACK. På så sätt behöver man inte öppna kortet för att se brudparets ansikten, men man kan ändå dekorera framsidan efter behag!

Vi gifte oss den 4 juni så projektet är i sin linda, men påminn mig gärna vid intresse så laddar jag upp en bild när det är klart!

• Kattpoet

Skall sägas att till  hans sida av släkten skrev vi samma sak i varje kort, eftersom de har inte brytt sig om honom sen hans dotter föddes och vi har ingen aning varför de bestämde att de skulle vara med på bröllopet varje sig vi ville eller inte.  

Men men ibland får man ge med sig. 

• Chicita

Vi kommer att köpa korten färdiga men odekorerade så att säga.
    Vi har köpt allt papper på Bokia tidigare, för menyer, inbjudningar mm alltså och dom har ett kort i samma färg/ kvalité som är som en fotoram. Man sätter bilden på höger sida av det öppna kortet, och då syns det genom "ramen" som framsidan består av.

Vi har inte tänkt att dekorera allt för mycket. Det kommer bli vårt sigill i ett hörn av själva "ramen" och eventuellt ett band under sigillet som funkar som stänging av kortet. Vi har inte bestämt om vi vill ha text på framsidan eller inuti.
    Tanken är att dom ska få ett kort som är färdigt att ställa i bokhyllan om dom känner för det med ram och allt och då vill vi ha en relativt diskret utsida...

• prinsessanogrodan

Våra tackkort är i den här serien från kortdesign.se: www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=2000&type=3

Alla våra trycksaker och gästboken är från den serien och vi har hittills varit väldigt nöjda

Nu ska vi bara bestämma vilken text vi ska ha i tackkorten.

Svar på tråden Tackkort!