• Gwennie

Birdcage eller ej, det är frågan...

Det där med beslut och i-landsproblem..!
    Jag har köpt en mycket enkel vit bröllopsklänning utan några applikationer eller broderier för att jag envist hade bestämt mig för att  "enkelt ska det va'!", men efter att ha provat klänningen några gånger börjar jag tycka att det kanske blir lite väl enkelt, på gränsen till tråkigt och jag brukar annars ha ganska personliga och uttrycksfulla kläder, så det kändes lite mysko... Klänningen är jättevacker och vill inte byta den, så jag har därför bestämt mig för att satsa på en intressant håruppsättning och har bl.a. köpt en jättefin hårklämma med vita fjädrar och pärlor.
    Men "mycket vill ha mer" och efter en kväll på nätet har jag nu snubblat över massor av fantastiskt vackra sk. birdcages.

Funderar över huruvida jag överhuvudtaget skulle passa i det, eller känna mig "utklädd" snarare än "uppklädd"... Det är ju otroligt vackert på bild, men hur är verkligheten?

Undrar också om ni som har provat birdcage tyckte att det kändes bekvämt eller om det var irriterande att ha nät för ansiktet.

• Svar på tråden Birdcage eller ej, det är frågan...
  • Pinkgrape

Jag har inte prövat någon, men jag har bestämt mig för att ha flor istället för slöja. Det passar mig och min klänning mycket bättre. Först tänkte jag inte ha något alls, men lite "brudig" vill jag ju känna mig dagen till ära :) Jag velade dock fram och tillbaka ett tag, just för att jag inte var säkert på det där med att ha något för ögonen. Då snubblade jag över denna bilden, och jag kommer ha mitt som på den, bara på sidan av håret och inte för ansiktet :)

• Gwennie

Är inne på samma linje som du. Då får man med själva känslan av slöja, men utan att det blir för mycket av det goda. Det är ju inte alls särskilt dyrt, så jag kan ju alltid köpa hem lite och prova framför spegeln :)

• Pinkgrape
    Gwennie skrev 2011-04-05 23:37:09 följande:
    Är inne på samma linje som du. Då får man med själva känslan av slöja, men utan att det blir för mycket av det goda. Det är ju inte alls särskilt dyrt, så jag kan ju alltid köpa hem lite och prova framför spegeln :)
    Precis, exakt så jag tänker :) Ja, jag har beställt i hem i både ivory och ljusrosa från etsy, blev inte dyrt alls :)
  • prosic

Jag hade birdcage. var super nöjd. Det finns bilder i mitt galleri.

• Sebastiána

Bird cage är ju jättesnyggt just till en enkel klänning eller en dräkt! Jag hade kört på det helt klart.

• Sebastiána

Jag har inte haft bird cage själv, men jag såg en tjej i just enkel kort klänning och bird cage trippa fram med sin älskling mot rådhuset i Malmö för ett par år sedan. Såg tjusigt ut

• Gwennie
    prosic skrev 2011-04-06 06:36:38 följande:
    Jag hade birdcage. var super nöjd. Det finns bilder i mitt galleri.
    Såg jättefint ut på dig! Såg ut som att vi har lite samma ansiktsform också, så det skulle kunna funka även på mig. Jag testar! :D
  • prosic
    Gwennie skrev 2011-04-06 09:40:45 följande:
    Såg jättefint ut på dig! Såg ut som att vi har lite samma ansiktsform också, så det skulle kunna funka även på mig. Jag testar! :D
    Det blir säkert superfint! Skrattande
Svar på tråden Birdcage eller ej, det är frågan...