Måste tärnorna ha blommor?
Ja, måste tärnorna ha små buketter?
Ser det dumt ut ifall de inte har det?
Hur brukar det vara?
Brudnäbben, ska hon ha blommor?
Ja, måste tärnorna ha små buketter?
Ser det dumt ut ifall de inte har det?
Hur brukar det vara?
Brudnäbben, ska hon ha blommor?
Jag har inget svar direkt men undrar samma. Jag kommer ha två tärnor men jag tror faktiskt inte att de ska
ha några buketter. Jag funderade först på om ens jag skulle ha det eftersom vi ska ha ett ganska enkelt trädgårds-kvälls bröllop men kom fram till att det är ändå fint på bilderna. Plus att jag vill ha nånstans att göra av mina händer när jag går fram (kommer antagligen vara sjkt nervös).
En liten brudnäbb kanske kan hålla i en liten korg elelr så.. och tärnor MÅSTE inte ha buketter , men det ser ju trevligt ut och det behlver inte vara någon stor.. Tex en ros med lite brudslöja runt om kan räcka
Samma fråga var uppe nyss och nej, det är såklart inte alls nödvändigt. Tärnan ska ju hålla din bukett under ringväxlingen! Vill man ge dem en liten bukett att hålla i för att ha någonstans att göra av händerna är det ok, men det är absolut inget som automatiskt ingår!
Backar man och ser hur det var förr, så ska de det-och då ska de få sina buketter av respektive marskalk, precis som bruden ska få sin bukett av brudgummen-eftersom den egentligen från början är hans gåva till henne, som ett kärlekssmycke på Dagen. Innan dess hade förresten inte bruden heller blommor, utan en näsduk och den salmbok hon fick när hon konfirmerades.
Men vid det här laget vet väl alla att man gör som man tycker? Det kan ju vara kul att veta histtorien bakom olika företeelser, men det är nog inte så många som följer traditionerna längre, vad det verkar.
Vill tärnorna ha något i handen, kan ju en kuvertväska fylla samma funktion. (kanske med bra att ha saker till dig i?)Har man själv en liten bukett, kan ju en enda blomma vara ett alternativ.
Brudnäbbar, brukar tycka det är kul med allt som får dem att känna sig extra fina. En liten blomkorg eller bukett är väldigt vanligt, och de brukar vara noga med att få med sig den hem.
Vi kommer nog att skippa tärnbukett. Däremot funderar jag på att fråga tärnan om hon istället vill ha några blomsmycke i håret eller något kring handleden (du vet som i amerikanska filmer när de går på bal) så att hon får något som utmärker henne från resterande gäster.
Ja mina 2 tärnor får iaf blommor, men ingen stor bukett *L*. Hur bor ni ?
Har du inget i trädgården du kan fixa till något utav ? eller om du känner någon med trädgård
Just det Pinkgrape, det var du som skulle ha den helt underbara buketten med fjädrar. Måste fråga var du har köpt eller ska köpa den?? Vill ha en likadan :P härmapa som jag är.. Mina tärnor kommer nog inte ha något som sagt, och blir det att jag ångrar mig kommer dom få en lite bukett vita rosor eller något bara. Men vi försöker hålla kostnader nere så isåfall kommer vi helt enkelt gå till torget samma dag som bröllopet och köpa två buntar rosor. Skära av blad och sånt och sätta ihop dem själva. Har faktiskt köpt lite svarta fjädrar nu som man bara kan sätta i så att det matchar min (eftersom jag ska ha svartvitt i min bukett) så det blir billigt och bra. Tror det blir jättesnyggt med dessutom blir det något mysigt och sitta och pyssla med under dagen eftersom vi inte ska börja göra oss iordning förrän vid fem-tiden eftersom vigslen är vid 21.
En eller ett par rosa nejlikor ihop med en svart strutsfjäder med ett transparent band för att hålla ihop dem, skulle ju knyta ihop din bukett med deras.