• himeko81

hittar inte det jag vill ha!

Jag kan inte komma på vad jag ska ha i håret. . Jag har kort hår så någon storslagen frisyr pratar vi inte om heller.  Känns som om jag kollat genom tusentals tiaror och headbands och slöjor men inget känns på direkten rätt. Nån som får någon inspiration av min klänning (jag är inte tjejen på bilden) som sett nått som skulle se bra ut till den här. Jag har einstein-burr som normalhår.

• Svar på tråden hittar inte det jag vill ha!
  • prinsessanogrodan

Du kanske kan ha utsläppt hår? Härligt romantiskt lite lockigt hår? Eller lite uppsatt-lite utsläppt...en halv uppsättning? Om du har härligt burr ska du inte tvinga in det i en stram uppsättning utan utnyttja det till din fördel istället, släpp ut håret och stryk bara bort det från ansiktet i en halv uppsättning.

• 11juni2011

WOW vilken underbar klänning du har!!!!!
    Har dock inget frisyrförslag men klänningen var verkligen superfin!

• Millemoj
    Kattpoet skrev 2011-04-06 22:06:51 följande:
    carlaspathways.files.wordpress.com/2007/04/50...  

detta är mer åt det håller jag tänkte på men med lövkrans i håret.
    detta hade varit jättefint! Passar verkligen klänningen som är empirskuren och i gudinnestil. lite modern tappning på det så är det perfekt!
  • Kattpoet

Titus lockar eller cesar lockar var poppis under empiren och det  fanns en drös korta frisyrer då.  Klänningen är i ungefär samma stil, lätt romersk insperation, så varför inte ta en  frisyr från den eran och med en pilkrans i håret.

• Moster Stina

Underbar och häftig klänning tycker jag!

Tycker du skall fixa till ditt "burr" till filmstjärnestile från förr. För klänningen hade ju kunnat bäras av de gamla 30-40-talsstjärnorna!

Svar på tråden hittar inte det jag vill ha!