• Diamanten90

Hur gör man med släpet vid riskastning?

Undrar hur jag ska göra med släpet när vi går ut ur kyrkan. Ska jag ha det nere när vi går ner för kyrktrappan och ska jag hålla upp det sen när vi kommer ner till gruset? Känns lite fånigt att fråga men det är sånt här som jag funderar på just nu:) Ska inte ha släpet uppsatt utan kommer att ha en ögla i fållen när vi dansar osv. Men det skulle ju se finast ut om släpet är nere när vi går mellan människorna till bilen, eller? Hur har ni/ska ni göra?!

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Svar på tråden Hur gör man med släpet vid riskastning?
  • Sebastiána
    Diamanten90 skrev 2011-04-07 11:31:12 följande:
    Undrar hur jag ska göra med släpet när vi går ut ur kyrkan. Ska jag ha det nere när vi går ner för kyrktrappan och ska jag hålla upp det sen när vi kommer ner till gruset? Känns lite fånigt att fråga men det är sånt här som jag funderar på just nu:) Ska inte ha släpet uppsatt utan kommer att ha en ögla i fållen när vi dansar osv. Men det skulle ju se finast ut om släpet är nere när vi går mellan människorna till bilen, eller? Hur har ni/ska ni göra?!
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Ojdå, det har inte jag tänkt på. Jag beställde en klänning utan släp, men det blev ett litet släp trots allt.

När man går ut ur kyrkan kan man ju hålla upp det, men sen ska man ju gå runt och mingla lite och ta emot lyckönskningar. Knepigt. Det är ju inte så kul att gå omkring med en smutsig klänning resten av dagen och kvällen... och tänk om det regnat!
  • Meeru

Jag hade mitt släp nere tills dansen började, alltså hela vigseln, utanför kyrkan, på väg till bilen, vid mingel innan middagen och hela middagen. Undersidan av släpet blev såklart lite smutsigt, men jag tyckte klänningen var finast med släpet nere, och den blev helt ren när den kemtvättades efteråt.

• Diamanten90

Jag tror att jag kommer att ha ner det jag också. Ser finast ut så:) Är bara rädd att undersidan av släpet ska synas när vi dansar och jag håller upp det...

Svar på tråden Hur gör man med släpet vid riskastning?