Mirjami skrev 2011-04-08 11:02:23 följande:
Just för risken för sura miner har vi valt att bjuda endast släkten och gudföräldrar till våra barn. Sedan är toastparet vänner, fast de har ju en viktig roll på bröllopet. Jag har försklarat för våra vänner att bjuder man en måste man bjuda nästa, och sedan nästa och sedan nästa... Det slutar med ett bröllop som kostar 411 årsinkomster. Alla har därför förstått och accepterat vårt val och inga sura miner har förekommit!
Jo, en barndomsvän är bjuden utan att ha en roll på bröllopet. Det har jag försklarat med sanningen- Det är ett löfte vi gav varandra redan som små barn och som under årens lopp kommenterats emellanåt. Ingen är sur för detta heller! De vet att jag och hon har varit som ler och långhalm, helan och halvan hela vår uppväxt och fortfarande träffas så ofta vi kan, trots drygt 80 mil emellan oss nu.
Och som en annan skrev, vi har berättat för alla att i kyrkan är ALLA välkomna, det är festen alla inte är bjudna till. Men vi nekar ingen att komma till kyrkan. Tvärtom blir vi överlyckliga om kyrkan fylls till bristningsgränsen!