• vifyra

Hur låter detta?

Barn är en underbar gåva men i kväll får det vara hemma och sova
    Barn som får amma får följa med sin mamma.

Betalbar: Efter middagen finns ytterligare förfriskningar att köpa i baren

Klädkod: kavaj

Tyck till nu :)

• Svar på tråden Hur låter detta?
  • prinsessanogrodan

Blir jättebra! En ändring bara, det behöver inte stå betalbar: efter middagen....utan skriv bara:
     Efter middagen finns ytterligare förfriskningar att köpa i baren. Och så ska ni även skriva om det är kontanter som gäller i baren eller om de tar kort också.

• Silverglitter

Jag tycker personligen det där väldigt vanliga rimmet angående barn är rätt så töntigt. Iaf om man inte har resten av inbjudan på rim. Men det är ju en smaksak, och inget jag egentligen behöver lägga mig i Cool

I stycket om baren kan det kanske vara bra att skriva ut om det går att betala med kort eller enbart kontanter. I övrigt låter det bra tycker jag.

• Emblas Mamma

Tycker det låter bra! Men som prinsessgrodan skrev så ändra det där med betalbaren och det är viktigt att veta om man ska ha kontanter eller inte! :)

Rimmet är bra! Men vi skrev kort och gott: Vi hade tänkt oss en barnfri fest, men ammande barn får självklart följa med sin mamma!

• Silverglitter

Såg en grej till, i barnrimmet tycker jag det låter bättre med "de" istället för "det".

• Loppansson

jag tycker det lät jätte bra! Men istället för att skriva klädkod, skulle jag personligen föredra ordet klädsel, och jag skulle nog oxå skippa att skriva ut betalbar, och bara ha "Efter middagen finns ytterligare förfriskningar att köpa i baren" ocj kanske få med hurivida de funkar med kort/kontanter. Ett bröllop som vi var, som hade en betalbar med självkostadspris, som inte tog kort utan bara kontanter , så skerv de ungefär så här, efter middagen finns ytterligare förfriskningar att köpa till ett självkostnadspris i baren så glöm inte att ta med era låga valörer... något liknande. Men är det "riktig" bar ni ska, då tar de ju kort oxå antar jag... bara några tankar från mig :)

Svar på tråden Hur låter detta?