• Salat

Efteråt...

Vad gör ni efter vigseln i kyrkan, hur skall ni gratuleras? Gömmer ni er (???Förvånad och väntar tills alla har gått ut ur kyrkan och sen dyker upp i dörröppningen) eller står ni utanför o väntar på att alla skall gratulera er? I Norge står brudparet i dörröppning och tar i mot allas gratulationer? Hur gör ni i Sverige?Solig

• Svar på tråden Efteråt...
  • TheD

Vi smiter in ett rum brevid och sen efter ett tag då alla har kommit osv så kommer vi ut så får folk gå i tåg och kramaoss och sen åker vi iväg i limousinen.

Det är olika i Sverige.Jag tror mina föräldrar stod i dörröppningen men andra smiter in i ett rum och andra går ut ur kyrkan och raka vägen till bilen, vagnen osv...

• Chicita

Vi kommer att gå direkt ut. Och vänta på en gräsplan som är precis utanför. Det finns inget lämpligt ställe att smita undan på så det är lämpligast så Glad

• Smuppra

Jag hoppas att vi kan gömma oss och sedan gå ut till alla andra som väntar utanför. Men ska till kyrkan i nästa vecka på bröllopskväll så då får jag se om det funkar att göra så där

• Salat

Flera som vill säga hur ni kommer att göra...

• Aniara4

I vår kyrka är det inget problem att gå åt sidan till ett annat rum istället för att gå rakt ut, så vi kan komma ut på trappen sen när alla gäster är ute.

Svar på tråden Efteråt...