• Pinkgrape

Passar dessa ihop?

Eller blir det helt galet? :P

Ingångsmusik - Änglagård på orgel
    Solosång - Maria Mena - I Was Made For Loving You (en av min blivandes favoritsånger med Kiss)
    Solosång - Micheller Featherstone - We Are Man And Wife (mitt val)
    Utgångsmusik - Underbart (Kalle Moraeus) på orgel

Jag börjar känna att det blir väldigt... olika.. sådär... hm.
    Som att det verkligen inte finns en röd tråd genom det hela, alls.

Jag kommer inte att byta ut ingångs- och utgångslåtarna. Det är inte förhandlingsbart :P
    Dock så skulle jag kunna tänka mig att byta ut solosångerna mot något annat fint, kanske.

• Svar på tråden Passar dessa ihop?
  • TheD

Vi struntar i en röd tråd. Vi väljer det vi VILL ha

In- Estlands Nationalsång
    Solo- Kärleksvisan
    Solo- Everything I do (vår låt tydligen haha)
    Ut- Mendelsshons bröllopsmarsch

• Pinkgrape
    TheD skrev 2011-04-09 00:24:57 följande:

Solo- Kärleksvisan
    Haha ja, jag var helt inställd på att det var skitsamma om det passade ihop, men nu har jag börjat ångra mig :P
  • TheD

Har du pratat med din andra halva? Kanske finns det några förslag från det hållet?

• Pinkgrape
    TheD skrev 2011-04-09 00:38:15 följande:
    Har du pratat med din andra halva? Kanske finns det några förslag från det hållet?
    Jodå, både en, två och tre gånger. Han säger bara "Det blir jättebra" oavsett vad jag föreslår :P
  • Gwennie

Jag är så musikskadad att jag ratat låtar för att tonarten inte blir en bra övergång till låten innan eller efter... ;P Är hur lugn som helst när det gäller övriga planeringen, men en veritabel musikbridezilla.... ;)
    Ska försöka släppa på det och leta upp låtar som vi verkligen vill ha istället.

• MagicBride

Hade aldrig hört "I was made for loving you" i någon annan version så jag slängde mig på spotify och sökte på maria mena - den var ju superhärlig!

• Pinkgrape
    MagicBride skrev 2011-04-09 09:54:29 följande:
    Hade aldrig hört "I was made for loving you" i någon annan version så jag slängde mig på spotify och sökte på maria mena - den var ju superhärlig!
    Ja, jag tycker den är fint :) Och min blivande är som sagt ett Kiss-fan och jag/vi tänkte då den låten som "hans" val :P
  • Dannis

Jag tycker att det passar bra. Det är personligt och det känns nästan viktigare än en röd tråd. :)
    Underbart med Kiss-covern, de är mitt absoluta favoritband :)

TheD skrev 2011-04-09 00:24:57 följande:

Solo- Kärleksvisan
    Va roligt med Estlands nationalsång :)

Vi kommer inte heller ha någon röd tråd. Tar det som passar oss (kanske det som är den röda tråden)

In- Wilmas tema (skärgårdsdoktorn) på piano
    Solo - Jag ger dig min morgon
    Ut - Bröllopsmarsch ur En midsommarnattsdröm

Ett solo till ska vi ha, men har inte komit på något än.
  • TheD
    Dannis skrev 2011-04-09 10:58:23 följande:
    Jag tycker att det passar bra. Det är personligt och det känns nästan viktigare än en röd tråd. :)
    Underbart med Kiss-covern, de är mitt absoluta favoritband :)Va roligt med Estlands nationalsång :)

Vi kommer inte heller ha någon röd tråd. Tar det som passar oss (kanske det som är den röda tråden)

In- Wilmas tema (skärgårdsdoktorn) på piano
    Solo - Jag ger dig min morgon
    Ut - Bröllopsmarsch ur En midsommarnattsdröm

Ett solo till ska vi ha, men har inte komit på något än.
    Åh, älskar Skärgårdsdoktorn!!!!!!

Jag är halvest så det kändes som en självklarhet och prästen har sagt ja till det innan vi ens visste om det var han som kommer viga oss ;)
  • Dannis
    TheD skrev 2011-04-09 15:02:31 följande:
    Åh, älskar Skärgårdsdoktorn!!!!!!

Jag är halvest så det kändes som en självklarhet och prästen har sagt ja till det innan vi ens visste om det var han som kommer viga oss ;)
    Nu blir det ju lite OT, men min mormor är est och jag spenderade varje sommar där när jag var liten :)
Svar på tråden Passar dessa ihop?