• lollo85

Tärnproblem

Hur skall man göra om man inte har pratat med sin s k brudtärna sen i oktober? Skall jag efter ett halvår ringa och säga att hon inte längre är det? Jag frågade henne i augusti förra året om hon ville bli min tärna, men i oktober rann vår vänskap ut ur sanden och vi har inte pratat sen dess. Det rann inte ur pga av att det blev för mycket bröllopssnack mellan oss, utan att vi helt enkelt slutade höra av oss. Men så känner jag ändå bad henne vara en viktig del av dagen som kommer vara den absolut bästa i hela mitt liv, att det ligger på henne att hon skall höra av sig till mig. Hon skall svälja sin stolthet. (Vilket jag vet hon har väldigt svårt för att göra). Jag är otroligt arg och besiviken på henne! Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Tärnproblem
  • Beautiful Disaster
    lollo85 skrev 2011-04-09 23:31:28 följande:

Hur skall man göra om man inte har pratat med sin s k brudtärna sen i oktober? Skall jag efter ett halvår ringa och säga att hon inte längre är det? Jag frågade henne i augusti förra året om hon ville bli min tärna, men i oktober rann vår vänskap ut ur sanden och vi har inte pratat sen dess. Det rann inte ur pga av att det blev för mycket bröllopssnack mellan oss, utan att vi helt enkelt slutade höra av oss. Men så känner jag ändå bad henne vara en viktig del av dagen som kommer vara den absolut bästa i hela mitt liv, att det ligger på henne att hon skall höra av sig till mig. Hon skall svälja sin stolthet. (Vilket jag vet hon har väldigt svårt för att göra). Jag är otroligt arg och besiviken på henne! Hur hade ni gjort?

Jag hade nog kontaktat henne. Det är bäst att vara ärlig. Visst borde hon svälja sin stolthet och höra av sig, men visa att du är större och hör av dig.

Jag skulle vara tärna på min barndomskompis bröllop, men vi hördes inte av på jättelänge, blev lite tjafs. Men hon hörde av sig och sa att hon tyvärr valt två andra tärnor och hoppades att jag inte skulle ta illa upp. Det gjorde jag inte och jag var glad att hon var ärlig. Det blev ett superbröllop, för jag var ju bjuden som gäst iallafall  
  • In Wonderland

Vet ju inte vad som har hänt mellan er men jag tycker att det är du som ska höra av dig till henne. Det är ju ditt bröllop och du som valt henne som tärna. Inte så lätt för henne att veta vad hennes uppgifter är om inte du berättar det för henne. Kanske är hon också osäker på om du fortfarande vill ha henne som tärna och då hade jag dragit mig för att ringa.

• prinsessanogrodan

Ring och prata med henne. Oavsett vems fel det är eller vem som borde svälja stoltheten så ring henne!
    Jag kan också tycka att du vet ju att hon har svårt att svälja stoltheten....kanske kan ändå er vänskap och möjligheten att få ha ditt bröllop utan en massa outredda känslor mellan er göra att du kan ta första steget.
    Är det inte värt det för att slippa ha detta gnagandes i bakhuvudet?
    Jag vet inte vad det var som gick snett mellan er men är det en så pass stor grej så du inte vill ha henne som tärna eller har även DU en stolthet som är så svår att svälja så du inte vill ringa henne?
    Visst HON har inte ringt men det har ju inte DU heller gjort.
    It takes two to tango....
    Är det som hände en så pass stor sak att du inte vill ha henne som vän längre?
    Är det något ni kan komma över om ni båda vill? Svek hon dig på något sätt eller rann det bara ut i sanden?
    Kan det ha hänt något jobbigt i hennes liv som du inte vet om som gör att hon har nog med sig själv?

Du kanske inte bara ska ta för givet att det är hennes stolthet som är i vägen, livet kan bjuda på jobbiga perioder och man vet inte alltid sånt om folk. Hur många gemensamma vänner ni än är och hur mkt det än skvallras så vet man inte vad som händer i andras liv.

Svar på tråden Tärnproblem