• Abi

Stay ups eller stockings?

Vad tycker ni är bäst på bröllopsdagen, stay ups eller stockings med höfthållare? Jag är lite rädd att silikonet på stay upsen kommer att skava och klia... Är det någon som har erfarenhet? 

Jag har väldigt svårt att hitta snygga stockings och har precis hittat de perfekta paret, dock är de stay ups vilket jag inte vill ha, jag har redan köpt en höfthållare och allt. Vad tycker ni? 

When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stay ups eller stockings?
  • SeptemberBrud

Jag röstar på stay-sps, för att det är väldigt jobbigt att bära stockings enligt mig. Hur man än gör så kasar dom ner och man blir irriterad!
    Tycker man att höfthållare är snyggt så kan man ha det ändå, =)
    Du kan väl köpa två av dessa och testa att ha dom en dag, så vet du hur det känns med klistres och det. Har aldrig haft problem med stay-ups tidigare.

• Sebastiána

Jag klarar inte av att ha strumpor med höfthållare (stockings på engelska). Jag tycker att de likson vrider på sig på ett otrevligt sätt och de kasar ner och drar ner höfthållaren så att det känns obehagligt. Jag har kanske dålig kvalitet på höfthållare?

• ClaraH

Om ni ska ha höfthållare, så till att köpa en med tre "tampar", då glider de inte omkring.

Stay ups kan vara jobbigt att ha en hel dag. Jag blir ofta lite irriterad där silikonbandet sitter när jag kommit hem från jobbet, så längre än 8 timmer vill jag inte ha det på mig.

• Hoffsennanen Tottoplex

Hatar höfthållare...de är svåra att få att sitta bra. De stramar åt och nej... Inte alls bekvämt! Stay ups finns ju dock massa fina och så sitter de toppen!

• Ronja8

Någon som har ett tips när stay ups(en) inte vill sitta uppe. Jag har ganska kraftig lår och jag känner att jag inte får dem att sitta ordentligt eller att de rullar ner efter en stund.

• Loche

Om stay-ups inte sitter uppe p g a att de rullar ner är storleken för liten.

Om de inte sitter uppe p g a att de glider ner är storleken för stor.

• Abi
    ClaraH skrev 2011-04-12 09:32:47 följande:
    Om ni ska ha höfthållare, så till att köpa en med tre "tampar", då glider de inte omkring.

Stay ups kan vara jobbigt att ha en hel dag. Jag blir ofta lite irriterad där silikonbandet sitter när jag kommit hem från jobbet, så längre än 8 timmer vill jag inte ha det på mig.
    Det är den erfarenheten jag har också, att de skaver och irriterar huden om man ska ha dem hela dagen.. Åh, att det ska vara så svårt att bestämma sig.

Jag vill ju så gärna ha vita strumpor med sömm i bak och spets där uppe och det är svårt att hitta som inte är stay ups.
    When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • loluna

jag är allergisk mot stay ups, tydligen finns det både med silikon och latex :( Och det är sällan utskrivet vilket, så det får bli stockings för min del.
    Abi, vad tycker du är snygga stockings? (jag lär ha 3-4 par över )

• loluna

ursäkta, såg precis att du ville ha sömmar och spets :)

• Hoffsennanen Tottoplex

Kan nog vara väldigt svårt att hitta stockings med spets osv för att det är svårt att fästa dem banden då. Tyvärr!

Svar på tråden Stay ups eller stockings?