Oense om vilka som ska bjudas in?
Min sambo har en "vän" som han ser som självklart att bjuda in till vårt bröllop. Denna person har ställt upp mycket för min sambo när de var yngre och under en tid i livet då min blivande make hade det jobbigt.
Men jag tycker inte om denna "vän". Dels så har han stött på mig ganska rejält vid ett tillfälle och dels pratade han i somras mycket skit om min blivande, med några andra vi känner.
Min blivande har bara fått reda på en del av detta. När kompisen stötte på mig valde jag att inte tala om något utan hoppades att allt bara skulle gå att sopa under mattan. Men efter det som framkommit att han har gått runt och sagt om min blivande är jag så j-l arg på "kompisen". Jag vet inte alls vad jag ska göra. Det värsta "kompisen" sagt kan jag bara inte tala om för min blivande make, han skulle bli så ledsen. Men som det är nu ser min blivande make "kompisen" som en god och nära vän och han är så godtrogen när det gäller denna människa. Min blivande make vet att jag avskyr denna "kompis" och jag har verkligen talat om vad jag tycker om honom. Nu har jag också sagt att jag får ont i magen bara av tanken att ha denna människa i kyrkan och på det får jag inget svar öht.
Vad hade ni gjort?