• Beautiful Disaster

Naglar?!

Hejsan!

Gifter mig den 13 augusti i år, klänning fixad och i princip det mesta som kretsar runt mig.
    Men nu kommer frågan, vad gör man med naglarna?
    Vill inte göra akryl utan isåfall ha kvar mina eller använda lösnaglar.
    Har ni bilder eller tips på hur man kan göra fina, enkla naglar?
    Helst i färgerna guld och vitt  

• Svar på tråden Naglar?!
  • förlovadflicka

Jag tänkte gå och få gelé på hela nagel i frans manikyr och typ ha lite guldglitter längst ut på något sätt... Har bara bild på det i skallen dock :P 

• förlovadflicka

Ok, nu kan jag inte skriva verkar det som bäst att sova... jigpenwladgkmöfla :P

• Beautiful Disaster

Haha okej Hade först tänkt göra gele ellqer akryl, men det kostar ju massa pengar :-S
    850:- är billigaste jag hittat.. 

• 2011bröllop

Jag hade gjort gele    nä det ska inte kosta mer än högst 500 kr första gång sen 400 typ leta vidare var bor du   ??

• Beautiful Disaster
    2011bröllop skrev 2011-04-12 23:55:01 följande:
    Jag hade gjort gele    nä det ska inte kosta mer än högst 500 kr första gång sen 400 typ leta vidare var bor du   ??
    Bor i inlandet så närmaste stället för mig är Umeå
  • förlovadflicka

Har också sett ca 500 överallt jag kollat i Halmstad... 

• Vi2alltid

Jag skulle rekomnedera Bio Sculpture gel, det är en speciell gelé som inte skadar din egna nagel, vilket är jätteviktigt!! Den ser väldigt naturlig ut och håller väldigt bra! Fråga runt om du hittar någon som använder den tekniken.

500 låter billigt, tänk på att bygga naglar tar flera timmar!!! Om någon tog bara 500 kronor skulle jag nog ha reagerat på det....

• förlovadflicka
    Vi2alltid skrev 2011-04-13 08:52:23 följande:
    Jag skulle rekomnedera Bio Sculpture gel, det är en speciell gelé som inte skadar din egna nagel, vilket är jätteviktigt!! Den ser väldigt naturlig ut och håller väldigt bra! Fråga runt om du hittar någon som använder den tekniken.

500 låter billigt, tänk på att bygga naglar tar flera timmar!!! Om någon tog bara 500 kronor skulle jag nog ha reagerat på det....
    Men sådana priser beror väl på var man bor? 
  • Vi2alltid
    förlovadflicka skrev 2011-04-13 08:55:51 följande:
    Men sådana priser beror väl på var man bor? 
    Ja alltså, allt är ju typ dyrare i storstäderna säger de, men en person ska väl ha betalt för sitt arbete var man än bor? Klart att det varierar och beror på vilken konkurrens det är i övrigt, men jag bor i en vanlig mellanstor stad, och det ligger nånstans mellan 700 och 900 kronor. Återbesök ca 500.

Självklart menar jag inte att alla som tar 500 kr är dåliga, men man måste räkna med att det brukar kosta mer och jag skulle kolla på flera ställen och inte utan vidare ta det billigaste. Ställ många frågor och be om att få se bilder tex.  
  • Hushinia
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m3765207.htm...

där kan läsa mycket om olika salonger i Sthlm , men jag rekommenderar dig

www.luisas.se

föredetta ägare till Feet & Nails på Regeringsgatan , nu gör hon naglar på Sveavägen 86 och Runebergsgatan 7 (salongen där hon började med Beautyandnails.se) , också väldigt poppis här i forumet efter många år.

jätte bra priser, ligger runt 500-600 kr nya naglar , testa gärna Bio Sculpture gel (det har jag haft i 6 månader nu och det är bäst, noll släpp och ser naturligt ut)
    gör även fotvård där hon en fantastisk kvinna från Sydamerika, med deras fantastiska massagefåtöljer med inkopplad jacuzzi för fossingarna!
  • Blivande fru Swärdh

Jag gör gelénaglar hos min kompis för 300:- och det tog drygt 3,5 timme första gången. Va o fyllde på i söndags och det tog inte lika lång tid. Hon är superduktig trots att det är billigt. Har en annan kompis som tar 400:- och hon gör naglar på 2 timmar. Så billigt innebär inte alls lika med dåligt. Men man ska absolut be att få se bild innan man går till dem. Mina kompisar råkar va grymt duktiga så väljer dem framför att gå till nån som kostar 700:- eller mer bara för att man bor i Sthlm.

• Vikingprinsessan
    Vi2alltid skrev 2011-04-13 08:52:23 följande:

Vill verkligen påpeka att det ALDRIG är materialet som skadar nageln. Antingen är nagelteknologen oförsiktig med filen mot den naturliga nageln eller så slår man/sliter av materialet. I stort sett alla material idag är otroligt skonsamma mot naglarna...det enda är att akryl kan torka ut nageln men det är just därför man ska använda nagelolja. Detta bör man få vid sitt första besök hos nagelteknologen...
Svar på tråden Naglar?!