• Sebastiána

Hur håller ni hungern borta och blodsockter jämnt?

Vår fotograf brukar räkna 2 timmar för säkerhets skull. Det tar c.a 30 minuter att ta sig från fotostället till kyrkan och vi vill gärna vara klara i alla fall 45 minuter innan vigseln börjar kl 15 så vi har lite marginal. Vi måste alltså börja fotograferingen 12.15.

Hoppsan! HUR ska jag klara av att vara utan mat i över 6 timmar?! Lunchen blir kl 11 och sen blir det ju ingen mat förrän 17.30. Jag som är van att äta c.a var tredje timme.

Hur gör ni andra? Trist om magen börjar kurra i kyrkan eller om jag blir grinig på grund av lågt blodsocker.

• Svar på tråden Hur håller ni hungern borta och blodsockter jämnt?
  • Moster Stina

Mackor med stekt ägg på är mättande och bra att ha med sig. Det kommer vi stoppa ned som matsäck!

• Chicita

Jag kommer att stoppa med några såna där "Bars" som nutrilette och Allevo mm har i sitt sortiment. Det stillar den värsta hungern och är lätt att ha med sig

Vi kommer också äta lunch, men försöka att ta det lite senare. Vi fotograferar precis invid kyrkan.
    Dels för att den är så otroligt vacker, och dels för att Dalälven flyter förbi precis utanför. Så det finns ju massor med vackra bakgrunder.
    Så det blir lunch, fotografering, powerbar och sen kyrkan...
    Vi funderar på att ha lite småsnittar eller liknande till brudskålen. Men å andra sidan så kommer maten in rätt omgående för oss sen så jag kanske bara kan spara en tugga eller så av en sån där bar och ta innan brudskålen eller nåt, bara för att ge magen något att jobba med och kanske lugna sig lite  

• Sebastiána

Ja så får jag kanske göra - men borsta tänderna (det fastnar alltid så mycket mellan mina tänder) och bättra på läppstiftet sen då. Bars låter praktiskt!

• Sebastiána
    Moster Stina skrev 2011-04-13 11:39:14 följande:
    Mackor med stekt ägg på är mättande och bra att ha med sig. Det kommer vi stoppa ned som matsäck!
    Det är ju gott! Bara jag inte slabbar på klänningen.

Jag måste hålla mig undan all choklad... jag får ALLTID chokladbitar på kläderna när jag äter choklad - inte kul med små bruna fläckar på klänningen precis innan vigseln.
  • Chicita

Ja välj inte en sån där choklad-bar... Utan ta nån av dom torrare (inte så goda men mindre risk för fläckar Flört)

Äggmackor är supergott, men jag tappar nästan alltid en bit ägg i knäet. Och det känns inte så tryggt med brudklänning då. 
    Jag var inne på att ta typ baugette och fylla med nån god fyllning. Tills min blivande påpekade att jag måste välja något som i så fall ger gröna fläckar, så det matchar accentfärgen på klänningen ifall att jag skulle tappa något *S* 

• Moster Stina
    Jag var inne på att ta typ baugette och fylla med nån god fyllning. Tills min blivande påpekade att jag måste välja något som i så fall ger gröna fläckar, så det matchar accentfärgen på klänningen ifall att jag skulle tappa något *S* 
  • Sebastiána

Jag kanske kan göra smörgåsgifflar dagen innan. De är mättande och fläckar inte ner (såvida man inte tappar hela bullen i knät - då blir det väl flottfläckar) och så får jag dricka något med sugrör .

Får se när det blir lämpligt att äta. Kanske fotografen kan vara klar redan kl. 14. Då kan vi få i oss en bulle och jag hinner borsta tänderna och snygga till läpparna.

• Kattpoet

Gör som en Amerikansk polar,  sy en gigantisk hakklapp, typ  förklädet man har  hos frisören.  Sedan ber du två personer hålla upp kanten medans du äter mackan, en tredje person plockar bort  smulorna och sedan tar du av dig  den.

• Aniara4

Mitt knep är att äta LCHF, då slipper man blodsockersvängningarna och står sig länge utan mat! Men jag funderar på hur jag ska ordna lunchen, eftersom jag förmodligen kommer att vara på salongen 11-14 och sen börja fotograferingen vid 15, vigsel 16.30 och komma till festlokalen 18. Jag måste alltså ha med mig någon lunch eftersom lågkolhydratalternativ är väldigt svåra att få tag  på på stan. Visserligen har jag tänkt göra avsteg på kvällen och äta t.ex. tårtan, så det kanske inte skulle vara hela världen med en macka, men jag vet ju att jag blir hungrig så fort igen om jag äter blodsockerhöjande kolhydrater!

• Krazzzy

Jag tar med mig något till salongen eller så käkar vi lunch där (det är en vän som har salongen), sen tar jag med mig lite russin och nötter. Jag kan vara utan mat ganska länge och äter jag någon typ av lunch så behöver jag nog inget mer i magen. Men vi måste ha med oss "mellis" till barnen såklart =)

Svar på tråden Hur håller ni hungern borta och blodsockter jämnt?