Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Hur håller ni hungern borta och blodsockter jämnt?

Vår fotograf brukar räkna 2 timmar för säkerhets skull. Det tar c.a 30 minuter att ta sig från fotostället till kyrkan och vi vill gärna vara klara i alla fall 45 minuter innan vigseln börjar kl 15 så vi har lite marginal. Vi måste alltså börja fotograferingen 12.15.

Hoppsan! HUR ska jag klara av att vara utan mat i över 6 timmar?! Lunchen blir kl 11 och sen blir det ju ingen mat förrän 17.30. Jag som är van att äta c.a var tredje timme.

Hur gör ni andra? Trist om magen börjar kurra i kyrkan eller om jag blir grinig på grund av lågt blodsocker.

• Svar på tråden Hur håller ni hungern borta och blodsockter jämnt?
  • Sebastiána

Ja så får jag kanske göra - men borsta tänderna (det fastnar alltid så mycket mellan mina tänder) och bättra på läppstiftet sen då. Bars låter praktiskt!

• Sebastiána
    Moster Stina skrev 2011-04-13 11:39:14 följande:
    Mackor med stekt ägg på är mättande och bra att ha med sig. Det kommer vi stoppa ned som matsäck!
    Det är ju gott! Bara jag inte slabbar på klänningen.

Jag måste hålla mig undan all choklad... jag får ALLTID chokladbitar på kläderna när jag äter choklad - inte kul med små bruna fläckar på klänningen precis innan vigseln.
  • Sebastiána

Jag kanske kan göra smörgåsgifflar dagen innan. De är mättande och fläckar inte ner (såvida man inte tappar hela bullen i knät - då blir det väl flottfläckar) och så får jag dricka något med sugrör .

Får se när det blir lämpligt att äta. Kanske fotografen kan vara klar redan kl. 14. Då kan vi få i oss en bulle och jag hinner borsta tänderna och snygga till läpparna.

• Sebastiána
    Loche skrev 2011-04-13 17:06:28 följande:
    Passa på att köpa ett studentförkläde nu när det är säsong och ta på det innan du käkar lunch. Glad
    Aha! Bra tips. Jag började fundera på att klippa till en sopsäck
Svar på tråden Hur håller ni hungern borta och blodsockter jämnt?