• Albertina83

Är det konstigt att köpa smycke till bröllop innan man friat?

Jag och min älskling är förlovade men ingen av oss har friat än. Men vi har pratat en hel del om bröllop och vi har kollat på brudklänningar. Min fästman har ritat en bild på hur han önskar att jag ska se ut som brud.
    Jag skulle vilja ha ett pannsmycke och min fästman önskar att jag ska ha pannsmycke.
    Jag hittade ett jättefint pannsmycke på Tradera som jag inte kunde låta bli att köpa. Tycker ni det är konstigt att köpa pannsmycke redan nu fast ingen av oss har friat än?
    Så här ser pannsmycket ut.

Pannsmycke silver vita pärlor - Goth Lajv Bröllop Shabby

• Svar på tråden Är det konstigt att köpa smycke till bröllop innan man friat?
  • Freakie

För mig så är ju förlovning ett löfte om bröllop

Ser inget konstigt med att du redan har börjat handla. Det kan ju om inget annat sätta igång bröllopsplanerna.

• förlovadflicka

Absolut inte! Det enda jag tycker är konstigt är att någon friar när man redan är förlovade, då har man ju redan lovat varandra bröllop :) 

• Albertina83

Vi ser med förlovning som ett löfte om bröllop. Min fästman har sagt att han vill fria när bröllop blir aktuellt. Men han har redan frågat om jag vill gifta mig med han, men när han frågat det så menar han inte nu utan om nåt år.
    Vi ska köpa hus i sommar så vi har inte råd att gifta oss än.

• Pinkgrape

Här är det då ingen som har friat till varken förlovning eller bröllop :P Det har dock gått bra ändå, vi gifter oss i augusti :) Jag kommer alltså ha shoppat allt till bröllopet utan ett frieri ;P

• TheD
    Freakie skrev 2011-04-13 19:33:46 följande:
    För mig så är ju förlovning ett löfte om bröllop

Ser inget konstigt med att du redan har börjat handla. Det kan ju om inget annat sätta igång bröllopsplanerna.
    förlovadflicka skrev 2011-04-13 20:02:53 följande:
    Absolut inte! Det enda jag tycker är konstigt är att någon friar när man redan är förlovade, då har man ju redan lovat varandra bröllop :) 
    Albertina83 skrev 2011-04-14 00:02:43 följande:
    Vi ser med förlovning som ett löfte om bröllop. Min fästman har sagt att han vill fria när bröllop blir aktuellt. Men han har redan frågat om jag vill gifta mig med han, men när han frågat det så menar han inte nu utan om nåt år.
    Vi ska köpa hus i sommar så vi har inte råd att gifta oss än.
    Skönt att jag inte är ensam om att se det så :)  För mig känns det konstigt att stanna vid förlovade, inte att det är fel men varför tar man inte det ett steg längre?
  • Albertina83

Vi friade inte vid förlovning men jag vet ju inte än hur det kommer gå till när det blir aktuellt med bröllop. Men fria till bröllop tror jag han kommer göra, kanske är det jag som fria.

• BlackWIngedAngel
    Albertina83 skrev 2011-04-14 00:25:59 följande:
    Vi friade inte vid förlovning men jag vet ju inte än hur det kommer gå till när det blir aktuellt med bröllop. Men fria till bröllop tror jag han kommer göra, kanske är det jag som fria.
    Man behöver ju inte fria alls. Traditionellt sett har man växlat ringar vid förlovningen, i Sverige. Frieriet har har kommit in senare från andra länder och en del väljer att göra så, men det är ju inte nödvändigt. Är ni förlovade så har ni ju redan lovat varandra att gifta er med varandra så då är det ju knappast något märkligt med att planera för ett bröllop som man vet ska komma.
Svar på tråden Är det konstigt att köpa smycke till bröllop innan man friat?