Oerhört splittrad om w/si...hjääälp!
Hej alla i diamantdjungeln!
Jag sitter här på kvällskvisten och börjar få migränkänningar av alla tankar som snurrar i mitt huvud.
Fick idag möjlighet att köpa en sten (i en ring som inte skulle användas) till kanonpris. Finns inget cert till den och det drar väl ner priset på Kaplans.
Ringde min guldsmed som ansåg att en sten i w/si för det priset jag fått är helt galet billigt: "spring och ta den" som han uttryckte sig. Men jag vette fasiken. Är det värt 7000 kronor att köpa en ring för att uppgradera storleken från en 0,32 till en 0,5 men nedgradera sig i kvalité? Jag har betalt 8000 för min nuvarande sten, så jag kommer ju gå långt ifrån vinst på projektet, det är ren lyxkonsumtion.
Har läst massor, men kommer inte fram till något. Vill bara att någon annan ska säga åt mig vad jag ska göra. Jag som valde en mindre sten för det var praktiskt...
HJÄÄLP! Jag vet ju att ni är så många som har koll här! Jag trodde jag hade koll, men nje... har inte sett nog med stenar för att kunna avgöra - och jag måste bestämma mig till imorgon.