• sasssyy

smink & hår Alingsås-Vårgårda??

Har kollat runt lite men skulle ju helst vilja ha någon som kommer hem till mig, då jag bor UTE I SKOGEN men jag bor mitt emellan Alingsås och Vårgårda så helst i någon av de städerna, eller möjligtvis Borås eller Herrljunga som är hyffsat nära också.

Det får inte kosta någon förmögenhet, hittade en salong i Sandared utanför Borås som tog 595 för brudsmink inkl 40 min konsultation..BILLIGT absolut !! finns det någon bra salong i Sandared?

ELler finns det bra smink och hårfolk som inte är svinigt dyra i närheten... i Alingsås verkar de tro att de kan ta Göteborgspriser, 1000 spänn UTAN konsultation... ytterligare 400 om man vill ha det..känns hutlöst faktiskt.

Yrar jag? Hmm.. ingen röd tråd..alltså.. helst hem till mig, eller i någon av de fyra nämna städerna... och det är ingen brådska utan vi gifter oss nästa år på midsommar, men jag vill hinna efterforska och kanske testa dem lite innan.

• Svar på tråden smink & hår Alingsås-Vårgårda??
  • sasssyy

får väl puffa lite grand.. kan ju inte bara vara jag som bor i trakterna!?!?

• azrael

Jag brukar klippa mig på Diva på Kungsgatan i Alingsås. Ska dit i veckan för en toppning och ska höra med dom om de kan fixa smink, håruppsättning och naglar. En bra salong!

• sasssyy

jag tyckte de verkade så tafatta när jag var där.. gav inte alls något "tryggt intryck"... klippte mig hos Nancy på samma gata och gud vad duktig hon var, och effektiv..snabba saxar minst sagt haha.. men hon var osäker om hon ville jobba midsommarafton..plus att hon INTE under några omständigheter får sminka mig haha.......

Vill ha en utbildad sminkös/hudterapeut och det har de väl inga på Diva???? Men OM de har det får du skriva en rad om det

• mojikanan

Har inte makeup store sminkning med? 

• sasssyy
    mojikanan skrev 2011-04-17 19:03:30 följande:
    Har inte makeup store sminkning med? 
    fast de finns inte i Vårgårda iaf.....men inne i Alingsås men knappast öppet Midsommarafton??????
  • PimPim83

Makeupstore ligger ju i storkenhuset och enligt hemsidan är affärerna i storkenhuset öppna 10-14 på midsommarafton.  Så då borde ju make up store ha öppet då också. Ring och fråga annars!

• vickan1976

Jag vet en hudvårdskonsult som jobbar med Mary Kay. Hennes jobb är att lära folk sminka sig, men hon kan säkert göra ett undantag. Hon är otroligt serviceinriktad och en kollega till mig. Jag är inte så aktiv själv längre, men jag verkligen rekomendera henne. Maila mig så kan jag berätta mer. Hon har en studio på samma gata som Balders Hage.

• azrael
    sasssyy skrev 2011-04-17 19:00:19 följande:
    jag tyckte de verkade så tafatta när jag var där.. gav inte alls något "tryggt intryck"... klippte mig hos Nancy på samma gata och gud vad duktig hon var, och effektiv..snabba saxar minst sagt haha.. men hon var osäker om hon ville jobba midsommarafton..plus att hon INTE under några omständigheter får sminka mig haha.......

Vill ha en utbildad sminkös/hudterapeut och det har de väl inga på Diva???? Men OM de har det får du skriva en rad om det
    Jodå, de har hudvård och makeup på Diva. Även nagelbehandling.
    Det var ju tråkigt att du inte kände dig helt nöjd. Dock kan jag rekommendera Vibeke (på Diva), jag klipper mig alltid hos henne och tycker att hon är riktigt duktig. Kan ju däremot inte tala för de andra frisörerna, har inte provat någon annan än just henne.

Ta en titt på hemsidan: http://diva.nu/alingsas/
    Lurigt när det gäller midsommarafton, men det skadar ju inte att ringa och fråga. Kanske kan de ordna något?
  • azrael

Hej igen, hoppas att du har hittat någon bra salong? Själv är jag också mitt uppe i jakten. Jag var och klippte mig på Diva i veckan och frågade om det fanns en tid för mig den 30 juli, men det verkade osäkert eftersom de skulle ha sommarstängt under en period. Så, jag sökte mig vidare och såg att No.19, som också ligger på Kungsgatan i Alingsås, ordnar med hår, make och annat, så jag tänkte bumpa tråden och tipsa om salongen.

http://www.no19frisorstugan.se/start.html

• sasssyy

intressant.. men det verkar som om en granne till mig löser det hela. Hon har en kollega som är frisör i grunden och som fixade hennes hår och make till ett bröllop där hon var värdinna förra året... grannen fick höra att hon var vackrare än bruden

Svar på tråden smink & hår Alingsås-Vårgårda??