• mahj26

Visa er frisyr :)

Vore kul om ni ville visa bilder på vad ni tänkt ha för frisyr!!

Själv är jag inne på att antingen ha det utsläppt (typ svallande lockar) med några gnistrande stenar/pärlor och kort slöja eller också någon fin uppsättning (förmodligen kort slöja då också).

Har sett några fina bilder, men jag vet inte riktigt...

Någon som har tips?

Hur ska ni ha håret själva?

• Svar på tråden Visa er frisyr :)
  • Amejuli

Jag var helt säker först på gammaldags lockar (typ ala 40-talsgalmour) vilket jag brukar ha när jag vill känna mig fin. Tänkte ha en liten hårkam med flor på ena sidan också...

Men nu har jag börjat bli lite sugen på uppsättning också.

Helt klart är iaf att jag kommer ha vintage /40-talsstil. Det är väldigt jag och lite som jag ibland också har till vardags.

• Zelmah

Jag kommer köra vintage med en klassisk 20-talslook. Finger waves! På 20-30-talet var det dessa vågor som gällde. De hade förvisso korta bob-frisyrer och jag har långt hår men jag kommer köra waves på håret och sen en låg knut i nacken. Jag kommer att ha birdcage, så det blir lite flor o hårsmycke ovanpå. Eftersom min klänning går i 20-tals stil och resten av bröllopet är vintageinspirerat så kändes det ganska logisk att köra med denna frisyr :)

back in the days...

Jean Harlow...

japp.... det var min bildbombning det... Skäms
  • Mariamilena80

Jag hade tänkte typ så här plus tiara och slöja.

• mattiasFästmö

Nu ser man inte håret sådär jättebra, men det var den bilden jag hade på datan nu Men jag har en semi-uppsättning med en knut bak, slöjan från sidan och stora lockar av det håret som hängde ner

• Janqvist

Något i stil med denna har ja tänkt mej! :)
  • tezz840

tänkte ha det utsläppt, något sånt här, kanske med en blomma i håret...

• Gwennie

Svårt att välja... Men det lutar åt en låg sidoknut och fjädersmycke i håret.
    Eventuellt någon form av flätning i knuten.

• J och J

Här kommer min frisyr. vi gjorde ett första försök idag.
    Min hårfärg är förresten mer som på andra bilden. konstigt ljus i första =)

övar mer igen sen med bättre produkter. var bara ett första försök.

lite mer volym upp till bak.
    mera ordentliga lockar. men typ samma stil

ska ev ha slöja under vigseln och sen till festen sätter vi fast dom silverkammarna i håret. 
    kanske ska ha en sån krans som på sista bilden i silver också. får se om det går.

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Ronja8

Såhär ungefär kommer min frisyr bli. Jag har pratat med min frisör och bestämt att ha glitterstenar istället för blommor. Så det hr bara varit att spara ut håret så långt som möjligt så det blir en bra frisyr
  • MrsT2011

Här är min inspiration! Jag har samma längd och färg på mitt hår, men ser vanligtvis inte lika galen ut som fröken Simpson, ha ha!
  • Humlan66

Ganska sugen på nått i denna stilen eller så blir det uppsatt.Undrar hur mkt frisyren sysn under slöjan egentligen.Dymt att kosta på för mkt om det iaf inmte syns

Svar på tråden Visa er frisyr :)