• Gopplan

Hjälp mig med frisyrtips!

Snälla, jag behöver tips och råd på vad jag kan ha för frisyr.

Snart är det dags för mig att träffa min frisör och sminkös för en konsultation. Innan jag träffar henne vore det bra om jag visste åtminstone ungefär vad jag vill ha för frisyr, men det är så svårt. Jag har redan bestämt att jag ska ha kyrkans brudkrona och den ser ut så här:

Jag vet inte alls om jag ska ha slöja eller inte, men jag tror att jag vill ha det. Tror ni att det är snyggast med eller utan?

Jag ska ha den här klänningen:

Snälla kom med så många förslag som möjligt nu på vad som kan passa till den här kronan och klänningen. Jag har långt hår så jag borde ha ganska många möjligheter.
  • Svar på tråden Hjälp mig med frisyrtips!
  • Gopplan

Ingen som har några förslag?

• Gwennie

Det var ju verkligen inte det enklaste att hitta bilder på frisyrer med kronor på nätet, så jag förstår att du letar tips!

Jag gillar frisyren här under väldigt mycket. Tror att den skulle kunna fungera fint även med krona om man tar bort hårsmyckena.

Sen fungerar det ju alltid med en klassisk chignon i nacken. Genom att inkorporera flätor eller överlappningar kan det bli riktigt vackert.

• Gopplan

Tack så mycket för ditt svar! Ja, det är verkligen inte lätt att hitta brudfrisyrer med krona. Jag tror att det kan bli fint som du föresog med en chignon och en slöja som börjar precis efter kronan. Synd att det inte finns så många bilder att bli inspirerad av.

• Gopplan

Jag puffar lite och hoppas att någon mer kan komma med inspirationSkrattande

Svar på tråden Hjälp mig med frisyrtips!