• lyckaa

Avboka kyrka?

Jag och min fästman bokade Storkyrkan i sthlm för antal månader sedan. Men vi insåg att vi dessvärre inte skulle ha råd till allt vi ville ha. Då avbokade jag (men det blev dock på telefonsvarare) men trodde att det skulle funka ändå.
    Men nu 3 månader innan den "vigseln" så får jag hem en bokningsbekräftelse med posten. Så vigseln blev aldrig avbokad tydligen.
    Kan man avboka kyrkan nu ändå? Är det för sent och blir det någon avgift? Någon som vet?

• Svar på tråden Avboka kyrka?
  • TheD

Ring upp och verkligen prata med någon och säg att det datumet osv rngde jag och avbokade kyrkan....avgift lär det väl ändå vara....

men RING!!!!

• 11juni2011

Nu kanske jag blir dumförklarad haha, men storkyrkan, vad är det för speciellt med den? Det är v'äl den som Victoria och Daniel gifte sig i bland annat, men  ja menar kyrkan i sig. Är det något speciellt med den vad gäller avgifter osv. Kostar det att gifta sig i den?

Jag bokade 2 st olika kyrkor på 2 olika datum först, innan vi bestämde festlokal. Och jag ringde och avbokade den ena kyrkan för typ en månad sedan (dvs 3 månader innan bröllopet). Då antecknade någon dam i telefonen att vi inte skula ha kyrkan, men det meddelandet gick tydligen inte fram för prästen ringde strax därefter och ville boka vigselsamtal! Då sa jag bara att det måste blivit något missförstånd för att vi skall gifta oss i en annan kyrka och att jag hade avbokat den! Det var inga problem sa prästen, inget snack om några avgifter eller liknande!

Fast det är klart att det kanske är skillnad på en kyrka i en håla med 500 invånare och Storkyrkan i Stockholm hehe :=)

• lyckaa

Jo jag ska ringa men nu är det helg hehe, dame it.

Storkyrkan är fin och ska det vara så ska det vara lite stor men. Från början så var Storkyrkan fullbokad och vi istället St jacobs kyrka. Men på bokningsbekräftelsen så står det Storkyrkan iallafall hehe. Konstigt men..

Jag kan tänka mig att gifta mig ändå, nu när kyrkan fortfarande är bokad  men killen är säkert inte med på noterna *har inte hunnit snacka med honom än*. Han tycker säkert, för ont om cash och för kort varsel. Vilket är sant, för vi har isådanafall inte hunnit fixa något och det är 3 månader till vigsel.

Svar på tråden Avboka kyrka?