• Mariiaa81

Blommor passande för ett sent augustibröllop?

Ska gifta mig i augusti och vet inte alls vad för slags blommor jag vill ha till min brudbukett eller till dukningen. Någon som kan tipsa mig? Gärna mycket färg, fast i den mörkare färgskalan, mörkgrönt,mörkrött o.s.v. :)

• Svar på tråden Blommor passande för ett sent augustibröllop?
  • kokajo

Vi kommer att köra på solrosor i brudbukett och dukning, tror att man kan få det hyfsat billigt eftersom det är säsong för det.

• Tittij

Gerbera ska vi ha och floristen sa att det var jättebra då det är säsong för det.
    Fast jag ska nog inte ha gerbera i buketten utan till dukningen. Mina favoriter pioner var dock tyvärr inte i säsong

• lillabjörn

Trädgårdsros är vackert!

• Kattpoet

Astrar!  Du kan olda dem själv om du har  bit jord.

• MickeAngelica2011
    Mariiaa81 skrev 2011-04-16 23:10:42 följande:
    Ska gifta mig i augusti och vet inte alls vad för slags blommor jag vill ha till min brudbukett eller till dukningen. Någon som kan tipsa mig? Gärna mycket färg, fast i den mörkare färgskalan, mörkgrönt,mörkrött o.s.v. :)
    Hej!
    Jag ska ha mörklila gerbera i min bukett tillsammans med prärieklocka. På borden oxå gerbera med murgröna.

Vilken sorts bukett vill du ha??  ska den vara elegant och tät?  eller lite åt sommarängsbukett?
    vill du hålla i den eller ska den ligga på armen?

Bukett vid arm: underbart vacker med liljor, kallor finns i olika färger

bukett att hålla tät: stora rosor, min favorit är sweet avanlanche inte så stark färg men sagolik vacker, men finns ju massa färger.

Angelica
  • Mariiaa81
    MickeAngelica2011 skrev 2011-04-17 20:19:27 följande:
    Hej!
    Jag ska ha mörklila gerbera i min bukett tillsammans med prärieklocka. På borden oxå gerbera med murgröna.

Vilken sorts bukett vill du ha??  ska den vara elegant och tät?  eller lite åt sommarängsbukett?
    vill du hålla i den eller ska den ligga på armen?

Bukett vid arm: underbart vacker med liljor, kallor finns i olika färger

bukett att hålla tät: stora rosor, min favorit är sweet avanlanche inte så stark färg men sagolik vacker, men finns ju massa färger.

Angelica
    Hej Angelica!

Tack för tipsen! :)

Jag vill antingen ha en tät, enfärgad och lite "bullig" bukett eller en med blandade färger och lite vildvuxet utseende, beror lite på vad för slags klänning jag ska ha. Tanken är i alla fall att dukningen ska vara lite "lantlig" med vackra linnedukar och många och varierande mässingsljusstakar och mycket olikfärgade blommor med lite vildvuxet stuk.
  • ångermanlandsbrud

Vi hade lila och orange som färger i början av september. Hela bröllopet var rätt avslappnat (vigsel på loge) och vi var lite lagom fina (inte hellång klänning men i alla fall vit). Jag ville ha en rejäl bukett i höstfärger och blev totalnöjd med den. Det var astrar, prärieklocka,kärleksört, gerbera... (Bilden är taskig men den enda jag kommer åt från denna dator). Borden dekorerade vi med rönnkvistar direkt på duken, massor av omaka glasljusstakar/ ljuslyktor och lila servetter. Det blev jättevackert!
  • Mirjami

Jag håller med andra här att gerbera är perfekt då det finns i rött, mörkrött, orange, gul... you name it! Jag gifter mig också i Augusti, men ska ha limegröna orkidéer, vita liljor, gröna och/eller vita nejlikor, murgröna, gräs, silvertråd med pärlor och orkidéer och någon diskret liten fjäril i min bukett. Jag köper blommorna på torsdag och börjar öva. Kommer nog binda om den tusen gånger i helgen och när den väl är perfekt kommer jag lägga undan den i en påse tills bröllopet. Detsamma med corsage och tärnbuketter. Ni kanske redan förstått att jag ska göra med fejkblommor. De ser så äkta ut och jag slipper oroa mig för vatten, pollenfläckar eller att sätta mig på buketten (tro mig, jag lär säkert göra det!)

Svar på tråden Blommor passande för ett sent augustibröllop?