• tezz840

Ska jag bjuda 2 barndomsvänner eller arbetskompis?

Vi ska gifta oss borgerligt och sen ha en liten trädgårdfest med familj och dom närmsta.
    Men jag har så svårt att bestämma mig..
    Umgås inte med så mycket kompisar längre.
    Jag har 2 barndomsvänner som jag aldrig träffar längre, lever helt olika liv.. senast jag träffade dom var över 2 år sen. Bjuder jag dom så blir det ju med resp. allså 4 st.
    Och sen så har jag en jobbarkompis som jag är rätt nära. Pratar och ses ibland även utanför jobbet och hon har också småbarn, alltså lite mer gemensamt.. bjuder jag hennes familj blir det också 4st..
    Så vilka ska jag bjuda?
    Kan inte bestämma mig.. =/
    Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Ska jag bjuda 2 barndomsvänner eller arbetskompis?
  • Pinkgrape

Personligen hade jag bjudit arbetskompisen med familj.

Så har vi valt att göra, bara bjuda in de som vi just nu träffar och umgås med och kanske vill lära känna ännu bättre :) Vi har valt bort barndomsvänner som vi inte känner att vi riktigt har så mycket gemensamt med och som vi inte längre träffar.

Varför vill du bjuda in dina barndomsvänner?
    Varför vill du bjuda in arbetskompisen?

• tezz840
    Pinkgrape skrev 2011-04-17 17:34:43 följande:
    Personligen hade jag bjudit arbetskompisen med familj.

Så har vi valt att göra, bara bjuda in de som vi just nu träffar och umgås med och kanske vill lära känna ännu bättre :) Vi har valt bort barndomsvänner som vi inte känner att vi riktigt har så mycket gemensamt med och som vi inte längre träffar.

Varför vill du bjuda in dina barndomsvänner?
    Varför vill du bjuda in arbetskompisen?
    Ja, just nu så lutar det lite åt det hållet för mig med..

Mina barndomsvänner vill jag bjuda för att jag umgicks ju ändå väldigt mycket med dom när jag var yngre. Sen så glider man ifrån varann, speciellt nu när jag har familj och dom fortfarande e ute i svängen..

Och arbetskompisen vill jag bjuda för att det är henne som jag träffar eller snackar med mest, fastän det inte är så ofta. Vi tjötar om allt.. satt till o med o pratade med henne i luren när jag låg på förlossningen =).
    Det är hon som känner mig mest just för tillfället.
    Nu låter det som att vi är jätte bundisar, det är att ta i, men vi är ändå bra vänner..

Så jag tror att det blir henne + familjen.
    Men som sagt.. det e ju jättesvårt. =(
  • almostasmile

Jag hade bjudit arbetskompisen, du får nog roligare av att ha henne där än dina barndomskompisar eftersom det var så länge sen du träffade dom.

• Pinkgrape
    tezz840 skrev 2011-04-17 18:00:18 följande:
    Ja, just nu så lutar det lite åt det hållet för mig med..

Mina barndomsvänner vill jag bjuda för att jag umgicks ju ändå väldigt mycket med dom när jag var yngre. Sen så glider man ifrån varann, speciellt nu när jag har familj och dom fortfarande e ute i svängen..

Och arbetskompisen vill jag bjuda för att det är henne som jag träffar eller snackar med mest, fastän det inte är så ofta. Vi tjötar om allt.. satt till o med o pratade med henne i luren när jag låg på förlossningen =).
    Det är hon som känner mig mest just för tillfället.
    Nu låter det som att vi är jätte bundisar, det är att ta i, men vi är ändå bra vänner..

Så jag tror att det blir henne + familjen.
    Men som sagt.. det e ju jättesvårt. =(
    Ja, jag förstår precis. Det är jättesvårt och jag är som sagt i en liknande situation.

Jag har velat länge fram och tillbaka om jag ska bjuda in en tjej som jag umgicks mycket med när jag var yngre och som jag stod väldigt nära då, eller en tjej som jag lärt känna nu i år via skolan. Det blev hon från skolan. Som det är just nu, så står jag henne närmre och hur jag än vrider och vänder på det, så är det nog också henne och hennes familj jag hellre har där med mig på bröllopet. Jag ser en framtid med hennes som vän och dessvärre inte med min äldre vän. Tråkigt att inse, men ibland blir det så.

Jag tycker faktiskt att det låter som att du gör rätt val i att bjuda in din arbetskompis med familj istället.

Själv tänkte jag lite såhär också, vem skulle ta mer illa vid sig av att inte bli bjuden och då kom jag fram till att min äldre vän förmodligen inte ens väntade sig en inbjudan, medan min nya vän har jag diskuterat bröllopet med osv, så det kändes bättre att bjuda henne.

Men det är svårt...
  • Chicita

Jag hade helt klart valt arbetskompisen.
    Vi bjuder bara såna som vi träffar ibland (minst på släktträffarna som dom har på sambons mammas sida 2 ggr per år).
    Så vi har valt bort en del släktingar och valt några jobbarkompisar istället Glad 

• Millemoj

Arbetskompisen, helt klart. Ingen mening med att bjuda folk till sin viktigaste dag som man inte ens brukar träffa. Och eftersom hon var ett stöd för dig i telefon under fölossningen är det väl en riktigt fin gest tillbaka att bjuda henne till bröllopet?

Svar på tråden Ska jag bjuda 2 barndomsvänner eller arbetskompis?