• helsingebrud

Uppsala

Jag och min sambo ska åka till Uppsala imorgon för div skäl.
    Vi tänkte passa på att kolla lite på papper, stämplar mm till inbjudningskort och placeringskort

Kan någon tipsa om bra ställen i Uppsala???

Vi vill även luncha där, helst på en bra sushi restaurang
    Tips från någon ??

• Svar på tråden Uppsala
  • mittbröllop

Det finns en butik som heter "Papper" som är fantastisk - gå dit! Ligger på vänster sida om ni går från busstorget ut mot kungsgatan. Sushi inne i centrum vet jag inte riktigt, har inte koll på det - vore jag ni skulle jag lyxa till det med finlunch på "Hambergs fisk" nere vi ån (inte på "stansidan" utan på "domkyrkesidan") eller inne i saluhallen (också precis vid ån nedanför domkyrkan).

• kandersson174

Kan bara instämma, "Papper..." är en jättetrevlig butik! Fråga tjejen som har affären om hon kan visa lite knep för att göra snygga inbjudningskort, hon har massor med tips på lager

• Lisa201109

Det ligger en bra sushirestuarang vid Vaksalatorg (Korsningen vaksalagatan-väderkvarsgatan) Mikaku sushi. Annars finns det även en bra sushirestaurang vid centralstationen, har inte själv ätit där, men hört rykten. Hoppas ni hittar affärer och restauranger som passar!

• helsingebrud

Tack, blev inge besök på papper men dock väldigt god sushi på centralstationen

tiden räckte inte till, mesta av dagen blev hos en sjuk vän på akademiska

• Lisa201109
    helsingebrud skrev 2011-04-18 22:25:23 följande:
    Tack, blev inge besök på papper men dock väldigt god sushi på centralstationen

tiden räckte inte till, mesta av dagen blev hos en sjuk vän på akademiska
    Får väl ta mig dit och smaka jag medSkrattande
  • Ziitoo
    helsingebrud skrev 2011-04-17 22:45:38 följande:
    Jag och min sambo ska åka till Uppsala imorgon för div skäl.
    Vi tänkte passa på att kolla lite på papper, stämplar mm till inbjudningskort och placeringskort

Kan någon tipsa om bra ställen i Uppsala???

Vi vill även luncha där, helst på en bra sushi restaurang
    Tips från någon ??
    Vet att Uppsala Färg har lite hobby från Panduro i stan, butiken ligger i Bredgränd. Sen har ju Svanströms, ligger på Dragarbrunnsgatan.

Någon bra sushi restaurang kan jag tyvärr inte tipsa om då jag inte äter sushi. Men kinarestaurangerna i stan serverar både kinesiskt och sushi till lunch.
    Bröllop '11
  • Ziitoo

Var sent ute ser jag nu =)

Bröllop '11
Svar på tråden Uppsala