• Merrick

Tips för "billigare" ring-/ar

Hej hopp! Tips till er som har en mindre budget för ringar men lite eget guld att tillgå...

Jag hade mycket "skräpguld" (trasig guldkedja/berlock/gammal ring) hemma (+ en diamant på 0.12ct som suttit i ett örhänge) och fick lite guld av mamma. Allt det gick jag till en guldsmed med och beställde min egen ring.
    Jag har designat den själv så jag fick precis vad jag ville ha. Priset blev 2500:- (+ guldet som jag lämnade in som betalning) för en ring som skulle gå på ca 12-15.000 om jag "bara" beställt den. Betalade mer eller mindre endast för arbetet.... Så om man har möjlighet till detta är det ett toppenalternativ, tycker jag. Ska ev göra det nu när vi ska köpa vigselring också. Är mycket nöjd. Behöver dock rugga upp ytan igen snart, blir väl i samband med bröllopet. Ytan är liksom lite mattruggad, INTE borstad. Väger ca 14 gram...

• Svar på tråden Tips för "billigare" ring-/ar
  • förlovadflicka

Åh, vad snygg! Grattis till ringen :) 

• Merrick

Tack, det var 3 år sedan.... NU äntligen har jag blivit friad till, duktigt storstilat, så nu är planeringen av bröllopet igång, även om det inte blir förrän nästa sommar...

Svar på tråden Tips för "billigare" ring-/ar