Sviker vi barnen om vi gifter oss i smyg?
Vi har varit tillsammans i många år och vi har flera barn. Jag vill gärna gifta mig, men det fattas tid/ekonomi/planeringslust för ett "traditionellt" bröllop. Vet inte riktigt hur vi skulle bjuda heller eftersom vi inte har jättebra kontakt med alla nära och "kära" osv.. Känns som att jag hellre vill ha en intim och avslappnad dag. Har "valt" en plats i tankarna men vet inte om jag ens har lust att ha med barnen (de är ganska små vilket inte skulle ge oss något lugn eller tid för varandra). Äldsta barnet (7 år) vet jag dock skulle bli besviken då hon har mycket bestämda tankar om hur ett bröllop ska gå till och att hon ska vara brudnäbb osv.
I tankarna åker vi iväg och viger oss, jag vill nog gärna göra det kyrkligt, sedan tar in på hotell och bara myser och åker hem dagen därpå. Eller något åt det hållet iaf..
Men det känns .. taskigt på något vis, både mot närmsta familjen och våra egna barn?
Och sedan har jag förstås en massa andra funderingar t ex ska man ordna brudbukett, klänning och sådant när det "bara" är vi.. Fast det hinner jag ju fundera på!
Tips någon.. Eller har just du gift dig i smyg, och hur gjorde ni??