Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Sviker vi barnen om vi gifter oss i smyg?

Jag skulle absolut tagit med barnen i din sits på själva vigseln. Dels dela den med dem (ett värde i sig) och sean att slippa fundera på hur besviken dottern skulle bli om hon inte fick vara med. Kan ni inte ha en liten intim vigsel med barn och barnvakt och direkt efter vigsel fira med bröllopstårta eller skumpa med tilltugg. Sedan kan ni ju åka iväg i era fina kläder och äta en bröllopsmiddag för er själva och stanna borta en eller två nätter. Även om ni skulle vilja ha fler gäster än barn och barnvakter så räcker det ju att bjuda på tårta eller en skål och snittar efteråt, men berätta det för gästerna från början så de inte förväntar sig något annat.

Angående klädsel så är väl kostym och en festlig kort klänning i siden lämpligt, gärna vit om du vill ha det, eller enklare om du vill det. Jag vet att man kan ha vad som helst men jag skulle nog känna mig lite för uppklädd i lång brudklänning på en restaurang med bara oss två.

Personligen skulla jag velat ha en brudbukett, fint att ställa på bordet på restaurangen och ha på hotellrummet. Det skulle ge en känsla av lyx för min del.

Svar på tråden Sviker vi barnen om vi gifter oss i smyg?