Behöver inte vara säsongsbetonade blommor.
Så många oroar sig över att få tag på säsongsbetonade blommor så man vet att de verkligen finns och så det blir billigare.
Men jag har många gånger kommenterat hos andra att man inte måste köpa äkta blommor. Jag ska själv binda min bukett med oäkta blommor från www.artflowers.se. Då slipper man oroa sig för att blommorna inte finns och du kan få billiga liljekonvaljer mitt i smällkalla vintern om du vill.
Man slipper också oron om vatten, fläckar från pollen, stjälkar med mera. Blommorna ser oerhört äkta ut, orkidéerna synade jag enormt noga och de var otroligt verklighetstrogna.
Liljorna kunde man se på nära håll på fästena i stjälken att de var oäkta, men det syns ju inte i en bukett!
Gräs och sådant som är lite ömtåligt går inte av lika lätt om det är oäkta.
Själv ska jag ha silvertråd med lite pärlor och några orkidéer på som lindas kring murgröna och gräs som hänger. Det hade inte gått med äkta, för de orkidéerna hade lossnat för enkelt. Oäkta kan du fästa lite våldsammare och mer rejält.
Och till det bästa- Du har kvar buketter för evigt och slipper slänga tusenlappar på konservering- som ändå många blommor inte klarar! Något att ställa fram på bordet när ni firar årsdag kanske?