• Gopplan

Visa din frisyr och sminkning

Jag tänkte att det vore kul att få se vad ni andra har tänkt ha för frisyrer och sminkning på den stora dagen. Själv vet jag inte riktigt än, men letar inspiration för fullt och snart är det dags att träffa min frisör/sminkös för att se vad hon kan rekommendera. Jag tror att jag vill ha en ganska diskret sminkning, men nu funderar jag även på att kanske ha markerade röda läppar som matchar mina röda rosor i buketten. Vad tror ni om det?

Frisyren kommer att bli något uppsatt, inga böljande lockar utan jag tror att jag vill ta tillvara på mitt långa hår och göra något snirkligt uppsatt. Något i den här stilen:

Eller så här:

Jag älskar den här frisyren, men vet inte om det är prakiskt möjligt med mitt hår:

Jag vill ha både slöja och krona och jag tror att en liknande frisyr som Victorias skulle passa med det. Dock vet jag inte om det är snyggast att ha slöjan över eller under chignonen. Vad säger ni andra brudar?
  • Svar på tråden Visa din frisyr och sminkning
  • Gopplan
    Loche skrev 2011-04-19 11:12:11 följande:
    Mitt hår är för långt och tungt för att locka till nåt som håller längre än en kvart, så det får bli en flätfrisyr och jag sitter och dreglar över den här sidan.

www.dreamweaverbraiding.com/index.htm

Make upen blir diskret här med.

Om du ska ha krona tycker jag nog att slöjan ska sitta ovanför chignonen,,, i anslutning till kronan liksom,,, utan krona är det snyggast att ha slöjan under,,, är min åsikt. :)
    Oj vad många fina flätningar det finns! Ska du gå till en frisör eller har du någon kompis som kan hjälpa til och fixa din frisyr?
  • Gopplan
    Pinkgrape skrev 2011-04-19 11:18:40 följande:
    Jag kommer inte ha en klassisk brudfrisyr eller sminkning.

Det blir för min del ungefär såhär, både hår och smink.

Till det kommer jag ha flor och detta hårsmycke.

Oj, vad häftigt! Nu blev jag nyfiken på hela in outfit. Vad ska du ha för klänning och skor?
  • Gopplan

Åh, vad fina ni alla kommer att vara! Jag gillar allas stilar även om jag själv inte skulle passa i samma sakSkrattande

Svar på tråden Visa din frisyr och sminkning