• MrsT2011

Hur löser svensexegänget detta med frukosten?

På min hippa nyligen kom gänget hem till oss och drog upp mig ur sängen samtidigt som de dukade fram champagnefrukosten. En baggis då jag sover som Skalman - inte ens hundra kanoner och femtio trumslagare kan väcka mig...! Definitivt inte före kl nio en lördag.

MEN killarna som ordnar svensexan vill göra samma sak! Min kärlek lurade i mig att han skulle gå upp och tvätta kl åtta och det reagerade jag inte alls på, det gör han ofta. Men om min väckarklocka skulle ringa en lördag morgon, då skulle han fatta direkt vad som är på gång...!

Har ni några tips på hur vi löser detta?? Eller andra tips på roliga kidnappningar??

• Svar på tråden Hur löser svensexegänget detta med frukosten?
  • hoodilady

Ah va svårt! Men gud så kul idé!!
    Jag skulle sätta mobilen på ljudlöst och sätta typ 5 larm 5 min efter varandra (om du inte vill snooza 10 min).. och typ lägga den i trosorna ;) eller nåt.. haha... kanske låter helt sjukt, men jag brukar lägga den under skinkan när jag ska vakna akut! Jag är lika morgontrött jag..
    Annars vore det ju kul att skrämma honom lite om han är så lättväckt.

• wiii

Måste du gå upp då?
    Är det för att släppa in killarna eller vad är det? För i så fall kanske du kan låna ut din nyckel till någon av dom så att dom släpper in sig själva? 

• Hoffsennanen Tottoplex

Min sambo och hans vänner klädde ut sig i helsvart från topp till tå, som rånare ungefär, och hoppade på killen väldigt tidigt en morgon och slog honom lite tills han vaknande då de drog med honom och slängde in han i en bil. sen åt de nog frukost efter ett tag. Kanske passar för dig med så får du ändå sovmorgon då du inte lär vakna när de dundrar in?  

• MrsT2011
    wiii skrev 2011-04-19 16:43:57 följande:
    Måste du gå upp då?
    Är det för att släppa in killarna eller vad är det? För i så fall kanske du kan låna ut din nyckel till någon av dom så att dom släpper in sig själva? 
    Ja alltså, det stora problemet är egentligen att vi sover nakna! Flört Han skulle bli väldigt misstänksam om jag började pälsa på mig pyjamas när det inte ens är vinter...!
  • MrsT2011
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-04-19 17:38:53 följande:
    Min sambo och hans vänner klädde ut sig i helsvart från topp till tå, som rånare ungefär, och hoppade på killen väldigt tidigt en morgon och slog honom lite tills han vaknande då de drog med honom och slängde in han i en bil. sen åt de nog frukost efter ett tag. Kanske passar för dig med så får du ändå sovmorgon då du inte lär vakna när de dundrar in?  
    Ha ha, klockrent! Min sambo jobbar dessutom inom kriminalvården så en bandit-attack kanske hade varit ett bra bus...!
  • S2011
    MrsT2011 skrev 2011-04-19 20:00:58 följande:
    Ja alltså, det stora problemet är egentligen att vi sover nakna! Flört Han skulle bli väldigt misstänksam om jag började pälsa på mig pyjamas när det inte ens är vinter...!
    "tjejkväll" och sova över hos nån av dina kompisar?
    du kan ju i förväg smussla iväg en extranyckel till de som har hand om svensexan och så planera in en "planeringskväll" med tjejkompisar/tärnor el liknande? vin, middag och kakor och därmed ingen bilkörning?

• wiii
    MrsT2011 skrev 2011-04-19 20:00:58 följande:
    AHA :)
    S2011 skrev 2011-04-19 21:04:23 följande:
    "tjejkväll" och sova över hos nån av dina kompisar?
    du kan ju i förväg smussla iväg en extranyckel till de som har hand om svensexan och så planera in en "planeringskväll" med tjejkompisar/tärnor el liknande? vin, middag och kakor och därmed ingen bilkörning?
     men det här förslaget lät ju bra annars :)
  • BlivandeFruW

Hej!

Det var svensexa för mig blivande man i lördags.
    Brudgummens bror hade en nyckel till vår lägenhet vilket gjorde att de skulle smyga in vid 8:00 på morgonen.Jag kunde inte heller ställa väckarklocka för det skulle han märka. Jag sa till innan att jag inte var säker på att jag skulle vara vaken men det var jag. Jag vaknade halv 7 vilket aldrig händer annars,  jag sov som på nålar.  Jag hade också gömt kläder till mig själv bredvid sängen som jag snabbt kunde dra på mig om de stormade in när jag sov (jag sover bara i trosor). 

Min blivande man vaknade 7:04 så jag var tvungen att hålla honom kvar i sängen i en timme nästan, men det gick bra då vi låg och pratade och mös en stund. Sen sa jag att jag skulle göra frukost på sängen vilket tar sin lilla tid, jag sa att jag skulle koka ägg (10 min för ett hårdkokt) och när jag stod i köket kom de insmygandes och blivande mannen höll på att ramla ur sängen när de stormade in i sovrummet.
    Det blev såååå lyckat, men herregud vilken puls jag hade!

• MrsT2011
    BlivandeFruW skrev 2011-04-20 17:23:28 följande:

Hej!

Det var svensexa för mig blivande man i lördags.
    Brudgummens bror hade en nyckel till vår lägenhet vilket gjorde att de skulle smyga in vid 8:00 på morgonen.Jag kunde inte heller ställa väckarklocka för det skulle han märka. Jag sa till innan att jag inte var säker på att jag skulle vara vaken men det var jag. Jag vaknade halv 7 vilket aldrig händer annars,  jag sov som på nålar.  Jag hade också gömt kläder till mig själv bredvid sängen som jag snabbt kunde dra på mig om de stormade in när jag sov (jag sover bara i trosor). 

Min blivande man vaknade 7:04 så jag var tvungen att hålla honom kvar i sängen i en timme nästan, men det gick bra då vi låg och pratade och mös en stund. Sen sa jag att jag skulle göra frukost på sängen vilket tar sin lilla tid, jag sa att jag skulle koka ägg (10 min för ett hårdkokt) och när jag stod i köket kom de insmygandes och blivande mannen höll på att ramla ur sängen när de stormade in i sovrummet.
    Det blev såååå lyckat, men herregud vilken puls jag hade!

Ja fy vilken press! Glad Gött att det löste sig men jag vete tusan om jag klarar det här upplägget!

Vad tror ni om att skicka ut honom på uppdrag istället? Till exempel att det ringer på dörren och att jag tvingar honom att gå upp för att öppna. Då kan en person han inte känner lämna över kläder och instruktioner, så kan han till exempel ha fått en lista över saker han ska inhandla. (ICA i området öppnar 07.00)

När han kommer tillbaka från shoppingrundan är gänget här och delar av frukosten framdukad. Har han fått ihop hela listan får han nån sorts belöning.

Ska jag föreslå det här upplägget för best man och förklara läget??
  • MrsT2011
    hoodilady skrev 2011-04-19 16:43:36 följande:
    Ah va svårt! Men gud så kul idé!!
    Jag skulle sätta mobilen på ljudlöst och sätta typ 5 larm 5 min efter varandra (om du inte vill snooza 10 min).. och typ lägga den i trosorna ;) eller nåt.. haha... kanske låter helt sjukt, men jag brukar lägga den under skinkan när jag ska vakna akut! Jag är lika morgontrött jag..
    Annars vore det ju kul att skrämma honom lite om han är så lättväckt.
    Ja det var helt sjukt roligt, de lyckades smyga in tio personer och ställa sig runt sängen och titta på mig. Jag vaknade fan inte förrän jag hörde tärnans röst som sa "men hörru, nu är det dags att vakna!" De hade nog kunnat stå där i en halvtimme! Skrattande

Ljudlös och kroppsnära telefon med vibrator var jättesmart, men jag slår vad om att han lik förbannat hade märkt den först, ha ha.
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-04-20 19:58:32 följande:
    Ja fy vilken press! Glad Gött att det löste sig men jag vete tusan om jag klarar det här upplägget!

Vad tror ni om att skicka ut honom på uppdrag istället? Till exempel att det ringer på dörren och att jag tvingar honom att gå upp för att öppna. Då kan en person han inte känner lämna över kläder och instruktioner, så kan han till exempel ha fått en lista över saker han ska inhandla. (ICA i området öppnar 07.00)

När han kommer tillbaka från shoppingrundan är gänget här och delar av frukosten framdukad. Har han fått ihop hela listan får han nån sorts belöning.

Ska jag föreslå det här upplägget för best man och förklara läget??
    Det låter ju faktiskt rätt smart...
    Men kör inte bara shopping på ICA. Utan han ska ha
    "en strumpa (inte en av dom som han har på sig)"
    "en grankvist" (eller björk om ni har gran nära där ni bor... )
    "gårdagens tidning"
    osv...
    Alltså svåra saker och gärna tidspress... Tungan ute
  • MrsT2011
    Chicita skrev 2011-04-20 20:34:08 följande:
    Det låter ju faktiskt rätt smart...
    Men kör inte bara shopping på ICA. Utan han ska ha
    "en strumpa (inte en av dom som han har på sig)"
    "en grankvist" (eller björk om ni har gran nära där ni bor... )
    "gårdagens tidning"
    osv...
    Alltså svåra saker och gärna tidspress... Tungan ute
    Ja precis, bra förslag! ICA-grejen kommer i så fall ha nån sorts twist, typ att han bara ska köpa saker med kilo-pris, som frukt och lösgodis, och att han bara har med sig 50 kr och måste väga och räkna en massa för att pengarna ska räcka. Glad
  • hoodilady

Jag skulle inte vilja gå ut ensam så tidigt på morgonen och inte bli kidnappad, tycker halva grejen är sällskapet och överaskningspaniken!

• MrsT2011
    hoodilady skrev 2011-04-21 11:42:41 följande:
    Jag skulle inte vilja gå ut ensam så tidigt på morgonen och inte bli kidnappad, tycker halva grejen är sällskapet och överaskningspaniken!
    Nja just i min blivandes fall är det motiverat, det får han minsann stå ut med då han och övriga gänget inte satte stopp för en riktigt taskig grej för några år sen:

Den buffligaste och mest osympatiska killen i gänget (han är inte bjuden till vårt bröllop) kom med den briljanta idén att låta brudgummen springa runt ensam i kvinnokläder i stans sunkigaste område. Där löste han uppdrag och fick nya lappar med instruktioner på varje station. På sista lappen (efter en timme när han bara väntade på att få dricka öl och äta mackor) stod det "Nu kan du gå hem. Svensexan är nästa lördag." På fullt allvar hade de alltså utsatt den stackars killen för en SKENsexa!
  • hoodilady
    MrsT2011 skrev 2011-04-21 12:04:25 följande:
    Nja just i min blivandes fall är det motiverat, det får han minsann stå ut med då han och övriga gänget inte satte stopp för en riktigt taskig grej för några år sen:

Den buffligaste och mest osympatiska killen i gänget (han är inte bjuden till vårt bröllop) kom med den briljanta idén att låta brudgummen springa runt ensam i kvinnokläder i stans sunkigaste område. Där löste han uppdrag och fick nya lappar med instruktioner på varje station. På sista lappen (efter en timme när han bara väntade på att få dricka öl och äta mackor) stod det "Nu kan du gå hem. Svensexan är nästa lördag." På fullt allvar hade de alltså utsatt den stackars killen för en SKENsexa!
    Fy fan va elakt!! HAHHA! underbart... Då förtjänar han det nästan :p

Det där med SKENsexa är sjukt roligt.
    Min svägerskas kompis som skulle gifta sig fick ett bud tidigt en lördagsmorgon, han öppnade paketet och där låg en stor lurvig kanindräkt (heldräkt med huvud och kropp) och en lapp där det stod: "Ta på dig dräkten och vänta utanför huset vid vägen kl 10."
    Klockan 10 går han ut i sin kanindräkt och ser en skåpbil komma åkandes mot honom i full fart, men den kör förbi honom och stannar 3 hus bort, där står en annan kanin som de lastar in i bilen och åker iväg.
    Han stod där förvånad i säkert 10 min innan han gick in och fick vänta på den riktiga svensexan till en vecka senare! Haha..
Svar på tråden Hur löser svensexegänget detta med frukosten?