Provbindning och blomsterfynd
Det kliar i mina pysselfingrar!
Igår beställde jag alla blommorna till bröllopet och blev så inspirerad att jag inte kunde låta bli att köpa lite direkt och prova. Planen är att binda allt själv tillsammans med ett par kompisar; brudbukett, corsage, altargångsblommor och bordsdekorationer. Till min stora lycka verkar det bli väldigt billigt, inte mer än ca. 400kr för alla växter! Vår något ansträngda budget suckade av välbehag!
Måste stolt visa upp min första provbindning. Planen är egentligen att huvudsakligen ha brudslöja (bortsett från några gröna blad som manschett och lite björngräs) och ungefär tre gånger så mycket som jag har använt på bilden, men för utfyllnads skull, slängde jag in en liten krysantemum också, bara för att jag hade lite vårkänslor och för att brudslöjan tog slut...
Mitt tips: jag vadderade "handtaget" med ett par varv av tunn fleece som jag hade hemma. Det blev slätare när jag knöt på bandet och mycket skönare att hålla i :)
Någon mer som sitter och pysslar därhemma? Visa gärna era alster och kom med användbara tips!