• Tinzi

Hur gör man dessa vik inbjudningar m. plats för 3 infoblad?

Nån som vet och kan förklara? Jag tycker att dom är så snygga, så funderar på att göra sådana istället :)

• Svar på tråden Hur gör man dessa vik inbjudningar m. plats för 3 infoblad?
  • Rebbak

Vi har klistrat på en ficka på ena sidan av kortet. bara att ta samma mått som kortet i bredd och sen bestämma sig för en lämpig höjd. Gör utvik, 1 cm kring fickan som man sedan kan vika in och klippa bort hörnen på. Tejpa fats med dubbelhäftande tejp. Infobladen gör du lite smalare än fickan och olika höjd.

Vi gjorde så att höjden på första bladet var 1 cm lägre än kortet, sedan var nästa så högt att det täckte texten på det första men inte överskriften och lika med tredje. Sen var det bara att sätta ner i fickan.

I den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3918508.html har jag laddat upp bild

• Tinzi
    Rebbak skrev 2011-04-19 22:46:16 följande:
    Vi har klistrat på en ficka på ena sidan av kortet. bara att ta samma mått som kortet i bredd och sen bestämma sig för en lämpig höjd. Gör utvik, 1 cm kring fickan som man sedan kan vika in och klippa bort hörnen på. Tejpa fats med dubbelhäftande tejp. Infobladen gör du lite smalare än fickan och olika höjd.

Vi gjorde så att höjden på första bladet var 1 cm lägre än kortet, sedan var nästa så högt att det täckte texten på det första men inte överskriften och lika med tredje. Sen var det bara att sätta ner i fickan.

I den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3918508.htm... har jag laddat upp bild
    Oki, tusen tack! :)
Svar på tråden Hur gör man dessa vik inbjudningar m. plats för 3 infoblad?