• marnys

Plats i norrort för fotografering?

Vi ska gifta oss i Upplands Väsby och ha festen i Sollentuna i sommar. Vi ska fota oss efter vigseln, eftersom min blivande inte får se mig innan =)
    Är det någon som vet ett fint ställe utomhus/inomhus i närheten?

• Svar på tråden Plats i norrort för fotografering?
  • Skumboll

Vad kul, ska också gifta mig i väsby och ha festen i sollentuna. Får jag fråga var? Kanske jag kan komma på något fint ställe i närheten. 

• Lillananna

Sommaren är juh alltid fin i edsbergsparken. där och omnejd;) kan ge ganska många olika typer av bilder om man bara rekar lite innan.
    Vid konsthallen och så har man lite annan miljö än runt slottet.

• ciacia

Får jag fråga vart ni gifter i Väsby och vart ni har festen?

vi har egentligen inte börjat planera för vårt bröllop än, men vi bor i Väsby och jag har lite griller i huvet både när det gäller vigselplats (för vi kommer antagligen inte gifta oss i kyrkan) och festlokal. Vet ju att det finns några lokaler i Väsby, men av olika anledningar känns de inte klockrena. Kanske slutar det med nån av de ändå, men att kolla av läget utanför Väsby är ju bra också. Glad

Skumboll, har du lust att säga platserna för er också?

• Skumboll

Ciacia; Självklart! Vi gifter oss i Eds kyrka (jag har bott precis i närheten och gått is kolan som ligger bredvid kyrkan så det är många minnen därifrån, bor dock inte i väsby idag). Festen har vi på Edsbacka Wärdshus i Sollentuna. 
    Vilka lokaler har ni kikat på? Den finaste jag kan komma på i Väsby är nog Kairo.  

• ciacia

det som finns är väl stallet (i runby) och kairo då. i och för sig, det finns ju en liten lokal i bollstanäs församling också, där jag för övrigt hade min 30-årsfest Cool , men den vill jag inte ha bröllopsfest i.

det var länge sen jag var inne i stallet, så jag minns inte riktigt hur det ser ut där. men det var saker runtomkring som jag störde mig lite på, t ex priset. Obestämd  det står att dagtid kostar det 3000 kr och kvällstid 7500 kr... lite väl tycker jag...  lokalen vill man ju gärna ha tillgång till dagen innan också, för dekoration osv. och då blir det ännu mer pengar....

finns plats för 60 st pers. tror att det räcker, men man vet ju inte. sen är det det där med hur länge man får vara där, till kl.02. jag känner ju mina vänner (blir mest vänner på bröllopet) och vet att är det bröllop kan de nog festa längre än så. fast det beror på ju på vilken tid vigseln är och när då middagen börjar så klart. för övrigt, min lilla familj och sambons släkt kan nog hålla igång länge de med! Skrattande 

kairo är inte så fin tycker jag, egentligen. men jag har faktiskt varit på bröllopsfest där. sen var det andra saker där med som jag irriterade mig på. men nu kommer jag inte riktigt ihåg vad det var... Cool

känner att lokalen är viktig och vill att den ska vara fin, som vi då tycker är fint. Flört men samtidigt har vi inte hur mycket pengar som helst och då är det nog inte läge för oss att vara t ex där ni ska vara. Gråter

TACK för att du svarade! Glad

• Skumboll

Ciacia: Håller med dig, lokalen i fresta är väl inte jättekul att ha bröllopsfest i kanske. Stallet känns sådär, jag har fått för mig att det var svårt att få in så många sittandes i själva "matsalen". Byggnaden i sig är ju rätt charmig dock!
    Själva platsen vid Kario är ju så fin, precis vid vattnet, men lokalen är ju inget speciellt egentligen. Smart visserligen att det finns bar och en avdelning med sittplatser lite separat från det stora rummet.  
    Jag har varit i alla tre lokaler i olika arrangemang, både bröllop och födelsedagsfester men det finns ju en anledning till att vi inte valde en lokal i väsby. 
    Har du kikat på Edsbergs slott tex? 

• marnys

Vi gifter oss i Eds kyrka, och festen blir på Bergendal o Sollentuna =)

Vi har också tänkt vid Edsbergs slott, men det är ofta mycket ungdomar där sommartid. Tråkigt om vi kommer dit och så är det fulla ungdomar överallt..
    Inget annat ställe någon kan rekommendera??

• Skumboll

Roligt med någon mer som gifter sig i Eds! Vilket datum?
    Borde det inte finns något fint ställe kring edssjön som kan funka för forografering?

Svar på tråden Plats i norrort för fotografering?