• La Litchi

Inspiration kring olika sätt att fästa samman festhäftet

Hej!

Sitter och funderar på olika sätt att fästa samman/sammanbinda festhäftet och vilket sätt vi ska välja.
    Kan inte riktigt välja. Hur ska ni göra? Dela gärna med er hur ni ska göra! Skrattande

• Svar på tråden Inspiration kring olika sätt att fästa samman festhäftet
  • RiNa

Antingen kommer vi sy på symaskin eller fästa med ett snöre runtom i ryggen på häftet.

• In Wonderland

Jag tänkte också binda dem med ett vackert organza band och göra en rosett.

• La Litchi

Ja jag har också funderat på band, men kommer nog ha bordsplaceringen på mittuppslaget i häftet och då skymmer ju bandet. Hur löser ni det, eller ni har inte bordsplaceringen där?

Fler tips?

• Oniq

Våra vänner hade knytit ihop häftena med två små band - ett längst utt pch ett längst ner.

Hmm.. hur förklarar man.. dom hade ett stående A4 och hade alltså gjort två små hål (med håltång) ca 1cm in från ovankanten och 1cm in från nederkanten och sedan knytit med korta snören en rosett upptill och en nertill.

Vi kommer att häfta - får låna stora långa häftapparaten från pappas jobb.

• MrsT2011

Jag gör mina i formatet 10 x 20 cm, man kan även göra 10 x 30, dvs bara vika ett A4 på längden. Då får de plats i en vanlig häftapparat. Men sy på maskin låter kanon, ska testa detta!

• c4trin

Ska ha en pappers "bälte" (kommer inte på nåt bättre sätt att förklara det) utanpå, med vårt monogram på. Det är 2 "hack" i dem så de passar i varandra, så slipper man tejpa.

• La Litchi

Oniq: Har funderat på den varianten med rosetter. Häft är smidigt, men vill gärna piffa med något. Funderar om man kan häfta och piffa med något annat.

Puffar för lite fler tips Skrattande

Svar på tråden Inspiration kring olika sätt att fästa samman festhäftet