• Mizitas

Hjälp med lila kalla

Jag vill ha vita rosor samt några vita och lila kallor i min brudbukett. Letat runt på nätet för att hitta den rätta lila nyansen men det verkar ju helt omöjligt då färgerna verkar skifta väldigt mycket mellan kallor av samma sort (eller är det bilderna som skiljer sig så?). Jag vill inte att färgen slår över i vinrött eller cerise. Någon som har tips på en kalla som kan passa mig?

På den bifogade bilden är det den längsta kallan, den uppe i högra hörnet, som har den färgen jag letar efter.
  • Svar på tråden Hjälp med lila kalla
  • MickeAngelica2011
    Mizitas skrev 2011-04-22 00:33:04 följande:
    Jag vill ha vita rosor samt några vita och lila kallor i min brudbukett. Letat runt på nätet för att hitta den rätta lila nyansen men det verkar ju helt omöjligt då färgerna verkar skifta väldigt mycket mellan kallor av samma sort (eller är det bilderna som skiljer sig så?). Jag vill inte att färgen slår över i vinrött eller cerise. Någon som har tips på en kalla som kan passa mig?

På den bifogade bilden är det den längsta kallan, den uppe i högra hörnet, som har den färgen jag letar efter.
    Hej
    svart odessa heter en kalla men den kanske är för mörk lila, väldigt fin
  • Mizitas

Floristen som ska binda min bukett arbetar inte som det för tillfället så hon bad mig att kolla upp vilken lila kalla jag vill ha så hon sen kan beställa rätt. Jag ska definitivt gå in i en butik och höra men då lila kallor nog inte hör till standardsortimentet kanske jag åker på att beställa hem flera för att se hur de ser ut i verkligheten och det kan ju bli en dyr historia eftersom kallor inte är så billiga...

Tack för tipset på Odessa, men precis som du skriver tycker jag att den är lite mörk.

• thewhytehouse

Kan tipsa om Kallan "Paco". Den är verkligen lila och skiftar inte mot vinrött eller cerise. Det finns också en som heter Captain Medoc, den kan uppfattas som lila, men kan ha lite skiftningar mot vinrött i mitten. Se upp för kallan Majestic Red, den skiftar mot vinrött.

Lycka till.

• Mizitas

Tack för tipset på "Paco". Den var fin. Absolut intressant!

Svar på tråden Hjälp med lila kalla