• Pinkgrape

Ska ni dansa brudvals?

Brudvals, är det något ni kommer ha?

Ingen av oss kan eller vill dansa vals.
    Varför dansar man vals?
    Förväntas det att vi ska dansa vals?
    Eller ens dansa? Ensamma alltså.
    Måste man visa upp sin brist på danskunskaper och rytm?

Kan man skippa det?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Ska ni dansa brudvals?
  • wiii

Vi ska inte dansa vals eller starta dansen på något annat vis heller.
    Vi sätter på musiken sen får folk dansa om dom vill, och då kan vi såklart göra dom sällskap på dansgolvet, men vi vill inte vara där helt själva!

• Pinkgrape
    wiii skrev 2011-04-23 21:48:45 följande:
    Vi ska inte dansa vals eller starta dansen på något annat vis heller.
    Vi sätter på musiken sen får folk dansa om dom vill, och då kan vi såklart göra dom sällskap på dansgolvet, men vi vill inte vara där helt själva!
    Tack! Så skönt att höra att vi inte är ensamma om att känna så :D
  • Rebbak

vi ska inleda med vals, har tom gått kurs. Men sen ska vi bryta av och göra ngn rolig dans som spex. Sen bjuder vi in alla gäster till lite vals och sen valig festdans

Men så klart måste man inte valsa, det är ju bara en gammal tradition.
    Dumt att valsa om man känner sig obekväm med det.

• Pinkgrape
    Rebbak skrev 2011-04-23 22:55:06 följande:
    vi ska inleda med vals, har tom gått kurs. Men sen ska vi bryta av och göra ngn rolig dans som spex. Sen bjuder vi in alla gäster till lite vals och sen valig festdans

Men så klart måste man inte valsa, det är ju bara en gammal tradition.
    Dumt att valsa om man känner sig obekväm med det.
    Oj, jisses... vad modiga och... duktiga ni är ;D hehe

Nej, egentligen måste man väl ingenting i stort sett.. hm. Nä, vi skippar nog dansen.
  • Millemoj

Min blivande är ingen danskung direkt, inte ens vals är något han vill ge sig på... så vi kommer att dansa till Daniel Lemmas If I used to love you, eller UB40´s version av Can´t help falling in love! Vår musiksmak, lagom pretensiöst och klart lätt att dansa till för mannen!

• BlackWIngedAngel

Vi kommer valsa, men om det är förväntat kan nog bero på bröllopet. Har man ett traditionellt bröllop så förväntas man nog dansa en vals tillsammans. Men man behöver ju inte leva upp till alla förväntningar om man inte vill.

• Rebbak
    Pinkgrape skrev 2011-04-23 23:31:39 följande:
    Oj, jisses... vad modiga och... duktiga ni är ;D hehe

Nej, egentligen måste man väl ingenting i stort sett.. hm. Nä, vi skippar nog dansen.
    hmm ja kanske, men jag gillar att spexa och stå i centrum, leder jympa på fritiden.
    Passar ju inte alla...
  • Pinkgrape
    Rebbak skrev 2011-04-24 11:54:07 följande:
    hmm ja kanske, men jag gillar att spexa och stå i centrum, leder jympa på fritiden.
    Passar ju inte alla...
    Ahaa okej :) Jag tycker det verkar väldigt roligt och som en bra idé :)
  • SnowFairy

Vi kommer heller inte att dansa vals, utan foxtrot.
    Vi har gått en nybörjar-kurs nu under våren så nu kan vi dansa ordentlig foxtrot.
    Det ska blir så roligt att få se allas miner, för det är nog ingen någon har väntat sig. Just nu håller vi på att öva in ett program till låten "Come fly whith me". Nu är det bara 3 veckor kvar och vi har lite kvar att öva på, men jag tror vi kommer hinna sätta hela dansen med lite marginal :)

• Pinkgrape
    SnowFairy skrev 2011-04-24 12:03:17 följande:
    Vi kommer heller inte att dansa vals, utan foxtrot.
    Vi har gått en nybörjar-kurs nu under våren så nu kan vi dansa ordentlig foxtrot.
    Det ska blir så roligt att få se allas miner, för det är nog ingen någon har väntat sig. Just nu håller vi på att öva in ett program till låten "Come fly whith me". Nu är det bara 3 veckor kvar och vi har lite kvar att öva på, men jag tror vi kommer hinna sätta hela dansen med lite marginal :)
    Jaha, ja så kan man ju också göra :)

Ni är så duktiga som går kurser och så och så roligt att ni vill dansa :D

Jag skulle ALDRIG få med min blivande på en kurs, för han vill INTE dansa, något överhuvudtaget. Jag vill inte dansa för att jag inte kan dansa, men är inte ovillig att försöka lära mig. Dock lite svårt ensam :P
Svar på tråden Ska ni dansa brudvals?