• Vi2alltid

Smink som håller!?!?

Är trött på att sminket inte håller hela dagen. Använder primer vilket ger en klar förbättring, men skulle vilja att det var ännu bättre. Visserligen sitter jag mycket vid datorn på jobbet, men även om jag inte gör det så tycker jag att det håller dåligt.

Vad använder ni för smink som håller bra hela dagen??

• Svar på tråden Smink som håller!?!?
  • FelizLane

Hur är din hud annars?! Använder du bra rengöring och creme?!

• Vi2alltid

jag går hos hudterapeut och har bra produkter i övrigt

• Bollan

Hej!

Jag är utbildad makeup artist och ska du ha smink som som håller hela dagen är det viktigt att du har en bra grund som sagt. Använd alltid en bra underlagskräm först och därefter foundation samt puder ovanpå. Tänk på att använda en foundation som är ett steg ljusare än din egen hy eller på gränsen lika och tänk även på att använda en färg som passar just din hudtyp och då menar jag det finns både "röda" toner och "gula toner".

Normalt sett är vi främst "gula" men är du mitt emellan kan man blanda två olika så får du en perfekt färg. Jag själv personligen använder ju rätt mycket "fetsmink" + puner alltså Kryolans produkter men det ska man helst använda just vi fotografering och så, ex bröllopsdagen.
    Överlag tycker jag MIST och Makeup Store har bra produkter och de är utbildade makeup artister för det mesta i varje fall och kan sina grejer så gå dit och prata med dem om du har en sådan butik där du bor.

Lycka Till 

• FelizLane

Jag jobbar som hudterapeut... Det som var a och o i en bra make som håller är grunden. Att du arbetar in den väl, i huden, pudrar! Jag personligen tycker att ett cremerouge håller bättre än puderrouge..

Dessa är mina små knep jag använder mig av...

Sen har jag supersvårt att hitta någon primer som fäster min ögonmake och då har jag testat en heldel känns det som. Så även vi som jobbar med det har det tuft ibland ;)

• Vi2alltid

Tack för era tips!

Eftersom jag har problem med acne så vill jag bara använda typ mineralpuder och liknande och inte fet smink, använder bara foundation som min hudteraput rekomnenderar.
    Men mitt problem är inte foundation utan just ögonskugga och kajalpenna som håller dåligt. Även om jag grundar med primer... Känns som att så måna andra har ett smink som håller, men inte jag...  Så jag tänkte mest höra om ni hade några tips om märken som är bra, då det naturligtvis även har med det att göra. Har tex bytt från i.d till Mary Kay och märker en stor skillnad, men det kan borde finnas ännu bättre.

• förlovadflicka
    Vi2alltid skrev 2011-05-01 20:08:08 följande:
    Tack för era tips!

Eftersom jag har problem med acne så vill jag bara använda typ mineralpuder och liknande och inte fet smink, använder bara foundation som min hudteraput rekomnenderar.
    Men mitt problem är inte foundation utan just ögonskugga och kajalpenna som håller dåligt. Även om jag grundar med primer... Känns som att så måna andra har ett smink som håller, men inte jag...  Så jag tänkte mest höra om ni hade några tips om märken som är bra, då det naturligtvis även har med det att göra. Har tex bytt från i.d till Mary Kay och märker en stor skillnad, men det kan borde finnas ännu bättre.
    Alltså, inget smink håller perfekt och ser nyapplicerat ut hela bröllopsdagen, man måste bättra på ibland, eller åtminstone en gång tycker jag :) 
Svar på tråden Smink som håller!?!?