Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Min far vill ha 'fria tyglar'

Oj... det lät ju spännande... Tungan ute

Största frågan där är väl - hur mycket litar du på att din far ska kunna fixa något som ni gillar?
    Eller är risken stor att han ordnar något spektakel som inte alls stämmer överens med era planer i övrigt?

Jag vet inte om jag skulle våga lämna över något sådant till min pappa... Eller till sambons pappa... (eller tja då vet jag ju vad det skulle bli, det skulle bli hotrod eller veteranbil om sambons pappa fick välja - eftersom hans hotrod har varit med i flera tidningar, bland annat 2 amerikanska. Så han har ju en hel del kontakter där *S*)...

Å andra sidan är det ju bara framkörningen till platsen man ska gifta sig på.
    Det hade varit värre om någon sa "vi fixar dekorationerna - ta det bara lugnt ni..." Flört

• Chicita
    Oniq skrev 2011-04-25 20:32:03 följande:
    Ja, när det gäller min familj kan man inte vara säker på någonting. Min far kan få för sig vad som helst, men samtidigt så vet jag att jag 'nog' kan lite på min mor när det kommer till att det ska passa mig och pojkvännen.
    jamen kör då :)
    Om ni inte hade tänkt er något alls så kan det ju bli ett tillskott. Du kan ju ta din mamma åt sidan och be henne hålla lite koll på det där så det inte blir allt för knasigt bara :)
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-04-25 20:50:27 följande:
    Men man vet ju aldrig.. ..det blir väl saftblandaren som åker fram igen.. (pappa har flertalet gånger satt på saftblandare (blinkande lampa) på diverse fordon när han skjutsat mig någonstans. Han tycker att det är praktiskt för att då flyttar folk på sig så att han kan köra ända fram (typ till entrén eller så) medan jag tycler att det är aningens genant att få så många ögon på sig bara för att det ser ut som att man kommer från ett utryckningsfordon.

..fast han gillar ju att köra veteranbilar också.. eller traktor...

SKIT VAD SVÅRT! Nu kommer jag ju inte kunna göra något annat än att spekulera i hur vår vigsel kommer att börja...
    hehe... tja men det är ju inte på någon stor och allmän plats i alla fall. Utan i en liten "by" lite utanför stan. Så det blir nog bra...
    Men du kan ju be att han sätter på sirenerna när ni är ute på stora vägen så kanske jag hinner ut med mitt alibi (hunden) och se er när ni passerar Flört
Svar på tråden Min far vill ha 'fria tyglar'