Inlägg från: Oniq |Visa alla inlägg
  • Oniq

Min far vill ha 'fria tyglar'

Fick frågan nu i hegen om vi planerat något för vår 'ankomst' till vigselplatsen.
    Min far ville gärna ta hand om det och bad om att få 'fria tyglar'.

Jag förstod inte ens vad han menade så vände jag mig till min blivande som snabbt sa 'Får du väl ;) ' -till min far.

*!*

Vi ska gifta oss borgerligt i en trädgård, planen var att vi bara skulle hålla oss undan tills alla var på plats och sedan komma gående runt huset när 'inmarschen' spelas.

Jag har INGEN aning om vad min far fått för sig att dra igång för något.

Vad säger ni andra, skulle ni våga överlåta eller ge någon annan 'fria tyglar' till en sån sak?

• Svar på tråden Min far vill ha 'fria tyglar'
  • Oniq
    Chicita skrev 2011-04-25 20:15:42 följande:

Oj... det lät ju spännande... Tungan ute

Största frågan där är väl - hur mycket litar du på att din far ska kunna fixa något som ni gillar?
    Eller är risken stor att han ordnar något spektakel som inte alls stämmer överens med era planer i övrigt?

Jag vet inte om jag skulle våga lämna över något sådant till min pappa... Eller till sambons pappa... (eller tja då vet jag ju vad det skulle bli, det skulle bli hotrod eller veteranbil om sambons pappa fick välja - eftersom hans hotrod har varit med i flera tidningar, bland annat 2 amerikanska. Så han har ju en hel del kontakter där *S*)...

Å andra sidan är det ju bara framkörningen till platsen man ska gifta sig på.
    Det hade varit värre om någon sa "vi fixar dekorationerna - ta det bara lugnt ni..." Flört

Ja, när det gäller min familj kan man inte vara säker på någonting. Min far kan få för sig vad som helst, men samtidigt så vet jag att jag 'nog' kan lite på min mor när det kommer till att det ska passa mig och pojkvännen.
  • Oniq

Men man vet ju aldrig.. ..det blir väl saftblandaren som åker fram igen.. (pappa har flertalet gånger satt på saftblandare (blinkande lampa) på diverse fordon när han skjutsat mig någonstans. Han tycker att det är praktiskt för att då flyttar folk på sig så att han kan köra ända fram (typ till entrén eller så) medan jag tycler att det är aningens genant att få så många ögon på sig bara för att det ser ut som att man kommer från ett utryckningsfordon.

..fast han gillar ju att köra veteranbilar också.. eller traktor...

SKIT VAD SVÅRT! Nu kommer jag ju inte kunna göra något annat än att spekulera i hur vår vigsel kommer att börja...

• Oniq

Mina farhågor är just att innan vigseln - det är väl då man är som mest nervös? Nu ska man då vara dubbelnervös eftersom man inte har någon aning om vad som väntar. När båda uttalat sina berömda 'ja' så är det en annan sak känns det som.

Tänker jag fel?

• Oniq
    Amejuli skrev 2011-04-26 16:22:36 följande:
    Ja du har nog rätt i det. Kan du inte prata lite med farsgubben och berätta om din nervositet då? Så att du bara kan säga vad du absolut inte vill ha och så att han kan få chans att övertyga dig om att han faktiskt tänker försöka ordna något riktigt fint för dig? "Fria tyglar" blir det ju lite ändå, bara med lite försäkringar liksom så att du kan känna dig lugnare?
    Jag förklarade för min mamma och nyss ringde pappa upp och berättade att han funderat på att fixa häst och vagn.
    Nu känner jag mig jättetaskig för det känns konstigt att åka droska in på trädgården, försöka klättra ur den för att sedan gå fram till vigselförättaren.
    Pojkvännen känner likadant. Vi har lite problem med hela 'stå i centrum' grejen.

Någon som har något tips på något annat som min far kan få 'hjälpa till med' till vigseln?

Har f.ö. ingen aning om hur ceremonin ska se ut. Tycker att informationen på nätet är väldigt knapp när det gäller personlig borgelig vigsel - speciellt om man inte är så lagd åt det romantiska hållet...
Svar på tråden Min far vill ha 'fria tyglar'