Bordsplacering med ojämnt antal kvinnor och män
Jag sitter och håller på med bordsplaceringen och upptäckte ganska snart att det inte gick jämnt upp mellan killar och tjejer. Inte helt otippat kanske, men ändå lite störande, hehe :-P
Nu är min fråga hur jag bör göra med bordsplaceringen. Vi kommer att ha ett E med ett honnärsbord och 4 tungor. Det går att få ihop "jämna" tungor så att 14 pers per yttersta tunga och 12 pers per bord på de innersta tungorna. Alltså 14+12+12+14. Och 10 pers vid honnörsbordet, inkl jag själv och M2B.
MEN då är det ett ställe där två tjejer sitter bredvid varandra. Funkar det att göra så? Eller är det bättre att jag sätter varannan kille och varannan tjej? Då blir borden dock ojämna istället, då kommer tungorna att bli 12+14+13+13. Det ser kanske tokigare ut?
Ett sista alternativ där jag får båda jämna bord OCH varannan kille och tjej är att placera bordsdamen till vänster om herren hela vägen. Det innebär att jag även ändrar om vid honnörsbordet, så att jag sitter till vänster om M2B. Men det känns också lite galet, jag är lite konservativ och tycker att bordsdamen ska sitta till höger :-P
Gud vilka problem man har hörrni, haha :-P Men kom gärna med åsikter och förslag på hur jag kan göra. Det är alltså 60 gäster, exkl brudparet, varav 31 kvinnor och 29 män. Några är ju givna vid honnörsbordet också..