Utskrifterna blir fula och kladdiga!
Jag hade planerat att skriva ut våra inbjudningar själv och köpt finare papper att skriva ut på. I helgen var vi hos svärföräldrarna och hälsade på och skulle passa på att skriva ut på deras "braiga" skrivare (laser) som är en rejäl historia. Nåväl, jag börjar skriva ut och första kopian blev bra, men nästa blev liksom texten förstörd. Bläcket la sig på valsarna och det blev dubbeltryck och suddigt om man säger så.. värre blev det på trean, ännu mer överskottsbläck som la sig över och mellan textraderna. Jättefult och otydligt. Fick bara bryta utskrivandet för o spara på papprena.
Fattar inte att det kunde bli så dåligt... pappret är 110g och av matt kvalité. Alltså inte särskilt grovt jämfört med kopieringspapper (de ligger väl på 70-90g) och inte nån blank yta som inte vill suga åt sig.. Det är pyttelite struktur på pappret dock... kan det vara det som gör att det blir som det blir?? Tyckte det var märkligt att det inte funkade, jag har ju skrivit ut på tjockare papper förr utan problem... vi skrev ut andra saker på datorn med vanligt skrivarpapper och då var allt som vanligt så det måste ju vara nåt med pappret eller?
Åh... jag blir galen... och vi som skulle få ut inbjudningarna så snart som möjligt... nu kommer jag inte komma dit förrän om 2-3 veckor o få möjlighet att testa igen.. (Äger ingen skrivare själv nämligen)
Ni andra som skriver ut själva hur har det funkat med era papper? Måste man göra nån ändring i inställningen om att man skriver ut på tjockare papper? Så jäkla tjockt är det ju inte ju... :(